Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,392
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

884
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی مجازی بر مصرف گرایی سیاسی

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 59

چکیده

 مصرف گرایی سیاسی شیوه جدیدی است که شهروندان توسط آن می توانند از طریق انتخاب کالاها و محصولات سازگار با ارزش های اجتماعی, اخلاقی و سیاسی خود در الگوها و فرایندهای اجتماعی و سیاسی جامعه خود مشارکت کنند. به عبارت دیگر, تصور آگاهی, آزادی و توانایی عمل انسان ماهیت مصرف گرایی سیاسی را تشکیل می دهد و به همین دلیل است که مصرف کنندگان سیاسی از توانایی های خود جهت تغییرات اجتماعی و سیاسی استفاده می کنند. در این راستا شناخت نقش عوامل موثر بر مصرف گرایی سیاسی به منظور ارزیابی نظرات مردم, اهمیت بسیار زیادی دارد. در این راستا, هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر ابعاد مختلف شبکه های اجتماعی (مدت زمان عضویت در شبکه های اجتماعی, میزان استفاده روزانه از شبکه های اجتماعی, میزان فعال بودن کاربران در شبکه های اجتماعی و میزان واقعی تلقی کردن محتوای شبکه های اجتماعی از دیدگاه کاربران) بر مصرف گرایی سیاسی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان کلیه دانشگاه های سطح شهر اصفهان در سال تحصیلی 96-1395 می باشد که به روش نمونه گیری خوشه ای 327 نفر از آنان به عنوان حجم نمونه انتخاب شده و با روش پیمایش مورد مطالعه قرار گرفتند.در این راستا نتایج پژوهش نشان می دهد تنها میزان فعالیت در شبکه های اجتماعی بر مصرف گرایی سیاسی تاثیر معنی دار داشته است. به عبارت دیگر به هر میزان فعالیت افراد در شبکه های اجتماعی عمق بیشتری می یابد, گرایش آنان به مصرف گرایی سیاسی نیز افزایش پیدا می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رهبرقاضی، محمودرضا، فدایی ده چشمه، مرضیه، و شهریاری، اعظم. (1396). بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی مجازی بر مصرف گرایی سیاسی. مطالعات رسانه های نوین، 3(11 )، 35-59. SID. https://sid.ir/paper/264574/fa

    Vancouver: کپی

    رهبرقاضی محمودرضا، فدایی ده چشمه مرضیه، شهریاری اعظم. بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی مجازی بر مصرف گرایی سیاسی. مطالعات رسانه های نوین[Internet]. 1396؛3(11 ):35-59. Available from: https://sid.ir/paper/264574/fa

    IEEE: کپی

    محمودرضا رهبرقاضی، مرضیه فدایی ده چشمه، و اعظم شهریاری، “بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی مجازی بر مصرف گرایی سیاسی،” مطالعات رسانه های نوین، vol. 3، no. 11 ، pp. 35–59، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/264574/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا