Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,623
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,126
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گونه شناسی الگوهای بازنمایی بدن رسانه ای کاربران ایرانی در اینستاگرام

صفحات

 صفحه شروع 259 | صفحه پایان 304

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش شناخت چگونگی باز-نمود بدن رسانه ای کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام است, و ارائه تصویری طبقه بندی شده از انواع تیپ هایی که توسط کاربران برای باز-نمود بدن رسانه ای به کار گرفته شده است. مقصودی که تلاش شد از رهگذر پاسخ گویی به سه سوال اصلی محقق شود, این سوالات عبارت اند از: 1- الگوهای غالب باز-نمود بدن رسانه ای در عکس های شخصی کاربران ایرانی اینستاگرام چیست؟ 2- کاربران ایرانی اینستاگرام از چه استراتژی ها و تکنیک هایی برای باز-نمود بدن رسانه ای استفاده می-کنند؟ 3- هدف از به کارگیری هر از این استراتژی ها و تکنیک ها چیست؟ برای نیل به هدف مذکور از مفاهیم مورد نظر گافمن مانند مدیریت تاثیرگذاری, نمود خود و آنچه باتلر در باب نمایش جنسیتی می گوید استفاده شده است. با استفاده از روش مردم نگاری مجازی و به کارگیری الگوی ارائه شده توسط سادبک مشتمل بر سه تکنیک مصاحبه, مشاهده مشارکتی و خوانش محتوای مجازی داده های لازم گردآوری و سپس تحلیل شدند. بر همین مبنا, ضمن حضور طولانی مدت در اینستاگرام, اشتراک گذاری عکس و فعالیت در این شبکه با 26 کاربر مصاحبه نیمه ساخت یافته عمیق انجام شد, و محتوای تولیدی آنها در قالب عکس و متن مورد تحلیل قرار گرفت. عملیاتی سازی سه تکنیک سادبک در میدان مطالعه, نشان از وجود سه تیپ بدنی اجتماعی, نمایشی و زیباشناختی در اینستاگرام داشت, تیپ هایی که هر یک به زیرمجموعه هایی کوچک تر تقسیم می شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    راودراد، اعظم، و گیشنیزجانی، گلنار. (1396). گونه شناسی الگوهای بازنمایی بدن رسانه ای کاربران ایرانی در اینستاگرام. مطالعات رسانه های نوین، 3(10 )، 259-304. SID. https://sid.ir/paper/264713/fa

    Vancouver: کپی

    راودراد اعظم، گیشنیزجانی گلنار. گونه شناسی الگوهای بازنمایی بدن رسانه ای کاربران ایرانی در اینستاگرام. مطالعات رسانه های نوین[Internet]. 1396؛3(10 ):259-304. Available from: https://sid.ir/paper/264713/fa

    IEEE: کپی

    اعظم راودراد، و گلنار گیشنیزجانی، “گونه شناسی الگوهای بازنمایی بدن رسانه ای کاربران ایرانی در اینستاگرام،” مطالعات رسانه های نوین، vol. 3، no. 10 ، pp. 259–304، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/264713/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button