مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,054
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,213
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

حفظ مشتری در صنعت گردشگری پزشکی: تبیین روابط بین کیفیت، رضایت، اعتماد و قیمت منطقی

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 39

چکیده

 زمینه و اهداف باوجود رشد فوق العاده گردشگری پزشکی در سال های اخیر, اطلاعات کمی در مورد نقش کیفیت, رضایت و اعتماد در تبیین رفتار پس از خرید بیماران بین المللی وجود دارد. به همین منظور در پژوهش حاضر, به بررسی و مطالعه این متغیرها پرداخته شده است. مواد و روش ها این پژوهش ازلحاظ هدف, کاربردی و از نوع پیمایشی-تحلیلی می باشد. جامعه آماری این تحقیق کلیه بیماران خارج از مرزهای کشور بیمارستان های منتخب فعال در حوزه گردشگری پزشکی در مشهد (رضوی, قائم(عج), آریا و بنت الهدی) بوده و نمونه گیری به صورت در دسترس انجام شده است. روایی پرسشنامه با روایی محتوا و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ(956/0) تایید گردید. تجزیه وتحلیل داده های پرسشنامه با استفاده از رگرسیون دومتغیره و چندمتغیره و مدل سازی معادلات ساختاری در نرم افزار SPSS و AMOS و براساس اطلاعات آماری 174 بیمار بین المللی انجام گرفت. یافته ها نتایج تحقیق نشان داد که کیفیت پزشکی و کیفیت خدمات, رضایت بیماران, اعتماد به کارکنان و اعتماد به کلینیک پزشکی, بر انگیزه برای مراجعه بعدی بیماران و انگیزه برای سفر بعدی به مراکز پزشکی شهر مشهد جهت مراقبت های پزشکی تاثیر مثبت و معنی دار دارد. همچنین, قیمت منطقی در روابط فوق نقش تعدیل گر ایفا می کند. نتیجه گیری نقش متغیرهای آزمون شده مخصوصا قیمت منطقی خدمات سلامت بر مراجعه مجدد بیماران بین المللی دارای اهمیت است و لذا مستلزم همکاری کلیه متولیان بخش سلامت اعم از پرستاران, پزشکان و مدیران در لحاظ کردن این موارد برای شکوفایی صنعت گردشگری و توسعه کشور می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رمضانی، یوسف، عارف، معصومه، و شاه تقی، مهدیه. (1399). حفظ مشتری در صنعت گردشگری پزشکی: تبیین روابط بین کیفیت, رضایت, اعتماد و قیمت منطقی. تصویر سلامت، 11(1 )، 31-39. SID. https://sid.ir/paper/265185/fa

    Vancouver: کپی

    رمضانی یوسف، عارف معصومه، شاه تقی مهدیه. حفظ مشتری در صنعت گردشگری پزشکی: تبیین روابط بین کیفیت, رضایت, اعتماد و قیمت منطقی. تصویر سلامت[Internet]. 1399؛11(1 ):31-39. Available from: https://sid.ir/paper/265185/fa

    IEEE: کپی

    یوسف رمضانی، معصومه عارف، و مهدیه شاه تقی، “حفظ مشتری در صنعت گردشگری پزشکی: تبیین روابط بین کیفیت, رضایت, اعتماد و قیمت منطقی،” تصویر سلامت، vol. 11، no. 1 ، pp. 31–39، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/265185/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button