مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,403
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

935
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحول در آموزش معماری در تعامل دوسویه با تاریخ و فناوری

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 63

چکیده

 معماری به عنوان هنر, همچون علم در بستر تاریخی خود چون یک ارگانیسم زنده دائما در حال تغییر و تحول است و در یک سیر دیالکتیکی قرار دارد. تعامل میان فناوری و تاریخ از موضوعات بسیار مهم در دست یابی به یک معماری کارآمد و پیشرفته در هر عصر و زمانی است, مفهومی که ریشه در آموزه های معماری سنتی ایرانی دارد. آموزش مبتنی بر سیستم استاد- شاگردی در دوران گذشته هم قدم با روح زمان در هر دوره تاریخی و سبک معماری, عامل ترویج اصول و مبانی معماری آن دوره است. وجود پیچیدگی و تضاد در روند تکامل علم و فناوری و به تبع آن در هنر و سبک های معماری بر آموزش علمی معماری تاثیر گذار است و این تاثیر و تاثرها همچنان نیز ادامه دارد. شناخت روحیه و فرهنگ علمی در هر دوره و خصوصا در زمان حال و به هنگام کردن دروس معماری مطابق با پیشرفت ها و پیچیدگی های علمی عصر حاضر, عامل پویایی و زنده بودن معماری در کنار سایر علوم است. هدف این پژوهش بررسی آموزش معماری و دگرگونی های آن در گذر زمان, همچون یک روند علمی است. همچنین برای همگام کردن مسائل آموزش معماری با این روند تلاش می گردد و پیشنهاد می شود در ایران نیز این روند آموزش تعاملی مورد توجه قرار گیرد و سیستم آموزشی معماری با معیارهای آموزشی نوین سازگار شود. روش تحقیق در این پژوهش, روش تحقیق توصیفی و استفاده از راهکارهای ترکیبی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدوی نژاد، محمدجواد، یاری، فهیمه، پرویزی، قامت، و دهقانی، صهیب. (1392). تحول در آموزش معماری در تعامل دوسویه با تاریخ و فناوری. معماری و شهرسازی پایدار، 1(2 )، 55-63. SID. https://sid.ir/paper/265459/fa

    Vancouver: کپی

    مهدوی نژاد محمدجواد، یاری فهیمه، پرویزی قامت، دهقانی صهیب. تحول در آموزش معماری در تعامل دوسویه با تاریخ و فناوری. معماری و شهرسازی پایدار[Internet]. 1392؛1(2 ):55-63. Available from: https://sid.ir/paper/265459/fa

    IEEE: کپی

    محمدجواد مهدوی نژاد، فهیمه یاری، قامت پرویزی، و صهیب دهقانی، “تحول در آموزش معماری در تعامل دوسویه با تاریخ و فناوری،” معماری و شهرسازی پایدار، vol. 1، no. 2 ، pp. 55–63، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/265459/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button