مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,369
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,357
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر رضایتمندی از کیفیت معماری فضای آموزشی بر موفقیت تحصیلی بهره بردار

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 14

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی تأثیر رضایتمندی از کیفیت معماری فضای آموزشی بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان است. بدین منظور ابتدا با نظرخواهی از معلمین, مهم ترین معیار سنجش موفقیت دانش آموزان شناسایی شد. حجم نمونه در این مرحله 170 نفر معلم مقطع سوم ابتدایی بود که در 16 مدرسه با استفاده از پرسشنامه توسعه ای مورد پرسش قرار گرفتند؛ سپس رابطه موفقیت تحصیلی و رضایتمندی فضایی بر اساس نظر دانش آموزان به عنوان بهره برداران از فضا بررسی شد. جامعه آماری تحقیق در این مرحله شامل دانش آموزان کلاس سوم ابتدایی شهر اردبیل بود؛ که تعداد 2016 دانش آموز به عنوان نمونه آماری و به شیوه نمونه گیری خوشه ای گزینش شدند. بر اساس نتایج حاصل از جداول توافقی و آزمون همبستگی بر روی عوامل دوازده گانه مؤثر بر کیفیت فضای آموزشی مشخص شد که رضایتمندی از هر یک از کیفیت های فضای آموزشی رابطه معنادار و همسو با موفقیت تحصیلی دانش آموزان دارد و رضایتمندی از شکل کلاس, تأثیرگذارترین عامل در موفقیت دانش آموزان است. بررسی مجموع عوامل نیز حاکی از آن است که طراحی مناسب کلاس درس راهکاری در جهت افزایش رضایتمندی دانش آموزان و ارتقاء موفقیت تحصیلی آنان به شمار می آید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وزیری، محمد، و کرامتی، صدف. (1396). تأثیر رضایتمندی از کیفیت معماری فضای آموزشی بر موفقیت تحصیلی بهره بردار. معماری و شهرسازی پایدار، 5(1 )، 1-14. SID. https://sid.ir/paper/265461/fa

    Vancouver: کپی

    وزیری محمد، کرامتی صدف. تأثیر رضایتمندی از کیفیت معماری فضای آموزشی بر موفقیت تحصیلی بهره بردار. معماری و شهرسازی پایدار[Internet]. 1396؛5(1 ):1-14. Available from: https://sid.ir/paper/265461/fa

    IEEE: کپی

    محمد وزیری، و صدف کرامتی، “تأثیر رضایتمندی از کیفیت معماری فضای آموزشی بر موفقیت تحصیلی بهره بردار،” معماری و شهرسازی پایدار، vol. 5، no. 1 ، pp. 1–14، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/265461/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button