مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

979
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

703
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان جرات ورزی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دانشکده پزشکی بندرعباس

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 96

چکیده

 مقدمه و هدف: جرات ورزی یک مهارت اجتماعی و از عوامل مهم ارتباط بین فردی است که بر عملکرد دانشجویان رشته پزشکی و پزشکان تاثیر می گذارد. این پژوهش باهدف بررسی میزان جرات ورزی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و تعیین ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی انجام گردید. روش ها: این مطالعه یک مطالعه توصیفی تحلیلی است که به روش سرشماری بر روی کلیه دانشجویان پزشکی سال دوم تحصیلی مجموعاً 69 نفر, 3/49% پسر و 7/50 % دختر انجام گرفته است. ابزار سنجش میزان جرات ورزی پرسشنامه گمبریل ریچی بوده است. مشخصات دموگرافیک و نمرات دروس دانشجویان از پرونده آموزشی آناناستخراج گردید. داده ها با استفاده از نرم افزار20 Spss و آمار توصیفی و تحلیلی (آزمون کای دو و همبستگی پیرسون) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: اکثریت دانشجویان 8/92% از جرات ورزی متوسط برخوردار بودند. امتیازدانشجویان مبتلا به افت تحصیلی در 9 حیطه از 11 حیطه ی پرسشنامه گمبریل ریچی |(شامل پیش قدم شدن در آغاز یک برخورد اجتماعی, ابراز وجود, ارایه ی بازخورد منفی, تحمل انتقاد, رد کردن تقاضا, مدیریت شرایط در زمان عدم دریافت خدمات مناسب, بیان احساسات مثبت, بیان محدودیت های شخصی و مدیریت شرایط آزار دهنده) به صورت معنادار کمتر از دانشجویان گروه پیشرفت تحصیلی بود. نتیجه گیری: با توجه به اینکه فقط تعداد کمی از دانشجویان 8/5% از جرات ورزی بالا برخورداربودند تدوین برنامه های آموزشی جرات ورزی جهت افزایش این مهارت دردانشجویان پزشکی بندرعباس بخصوص دانشجویان دچار افت تحصیلی لازم می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری هنگامی، مهرگان، و نادری، نادره. (1397). میزان جرات ورزی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دانشکده پزشکی بندرعباس. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، 5(2 )، 83-96. SID. https://sid.ir/paper/266143/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری هنگامی مهرگان، نادری نادره. میزان جرات ورزی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دانشکده پزشکی بندرعباس. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی[Internet]. 1397؛5(2 ):83-96. Available from: https://sid.ir/paper/266143/fa

    IEEE: کپی

    مهرگان حیدری هنگامی، و نادره نادری، “میزان جرات ورزی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دانشکده پزشکی بندرعباس،” راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، vol. 5، no. 2 ، pp. 83–96، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266143/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا