مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

712
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

543
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان دستیابی دانش آموختگان پزشکی سال 1392 دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس به توانمندی های مصوب شورای آموزش پزشکی عمومی

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 47

چکیده

 مقدمه و هدف: بنا بر اهمیت نقش مهارتی و حرفه ای پزشکان, وزارت متبوع, طی سندی, حداقل توانمندیهای مورد انتظار از پزشک عمومی را ترسیم نموده است. در این پژوهش, به بررسی میزان توانمندی دانش آموختگان پزشکی عمومی در سال 92 پرداخته شده است. روش ها: این مطالعه توصیفی مقطعی با هدف تعیین میزان توانمندیهای مورد انتظار از دانش آموختگان پزشکی انجام گرفت. تعداد شرکت کنندگان تحقیق, 49 نفر, ابزار جمع آوری اطلاعات, پرسشنامه حاوی 59 سؤال از 6 حیطه مهارتهای مصوب سومین نشست شورای آموزش پزشکی عمومی میباشد. روایی پرسشنامه با نظرخواهی از صاحبنظران آموزش پزشکی تأیید و پایایی با استفاده از آلفای کرونباخ برابر 8/0 بدست آمد. تحلیل اطلاعات با نرم افزار SPSS نسخه 22 انجام شد. یافته ها: بیشترین میانگین در مهارتهای بالینی و ارتباطی (3/0± 2/16) و کمترین میانگین در مهارت بکارگیری فناوری سلامت (7/0± 1/12) میباشد. بر اساس آزمون T-Test بین دو جنس, بیشترین توانمندی در دانش آموختگان مرد در حیطه اخلاق و مسئولیتهای قانونی (6/0 ± 17) و درفارغ التحصیلان زن در حیطه ارتقای فردی و فراگیری مادام العمر با میانگین 8/0 5/16 است. نتیجه گیری: بررسی توانمندی ها در این پژوهش به روش خودارزیابی بوده و بالاترین نمره ای که دانش آموختگان در شش حیطه به خود داده اند با میانگین 2/16 و نمره سایر حیطه ها متوسط یا پایین تر از متوسط بوده است. به نظر میرسد بازنگری اساسی در روشهای آموزشی, منابع و مباحث مرتبط با یاددهی-یادگیری ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عابدینی، سمیره، کمال زاده، حسام الدین، و جوادی، رفعت. (1397). بررسی میزان دستیابی دانش آموختگان پزشکی سال 1392 دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس به توانمندی های مصوب شورای آموزش پزشکی عمومی. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، 5(2 )، 33-47. SID. https://sid.ir/paper/266144/fa

    Vancouver: کپی

    عابدینی سمیره، کمال زاده حسام الدین، جوادی رفعت. بررسی میزان دستیابی دانش آموختگان پزشکی سال 1392 دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس به توانمندی های مصوب شورای آموزش پزشکی عمومی. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی[Internet]. 1397؛5(2 ):33-47. Available from: https://sid.ir/paper/266144/fa

    IEEE: کپی

    سمیره عابدینی، حسام الدین کمال زاده، و رفعت جوادی، “بررسی میزان دستیابی دانش آموختگان پزشکی سال 1392 دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس به توانمندی های مصوب شورای آموزش پزشکی عمومی،” راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، vol. 5، no. 2 ، pp. 33–47، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266144/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا