مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

930
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

797
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین سطح هوش اخلاقی و سبک های تدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 10 | صفحه پایان 24

چکیده

 هدف: اعضای هیئت علمی دانشگاه, علاوه بر توانایی کاربست مهارت های تکنیکی و فنی تدریس, لازم است از هوش اخلاقی مناسبی نیز برخوردار باشند. این مطالعه باهدف تعیین رابطه سطح هوش اخلاقی و سبکهای تدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی, انجام گردید. روش ها: روش پژوهش حاضر, توصیفی از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری شامل کلیه اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال تحصیلی 96-95 بودهکه از بین آنها 191 نفر به عنوان نمونه آماری تعیین شدند. جهت جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه سبک های تدریس Grasha و Richman (Teaching Style Inventory-TSI) و هوش اخلاقی Lennickو Kiel (Intelligence Moral Questionnaire) استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزار SPSS 20 و با استفاده از شاخصهای آماری فراوانی, درصد, میانگین, انحراف معیار, همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون, انجام شد. یافته ها: اهم یافته های پژوهش حاکی از آن بود که بین هوش اخلاقی و سبک های تدریس اعضای هیئت علمی, بیشترین رابطه وجود دارد (78/0=r) که در سطح05/0P< معنادار است. دیگر یافته پژوهش نشان داد هوش اخلاقی استادان با ضریب معناداری قدرت پیش بینی سبکهای تدریس آنها را دارد (82/0B=, 000/0P<. ). همچنین نتایج نشانداد متغیر هوش اخلاقی می تواند 55 درصد از تغییرات متغیر ملاک یعنی سبک-های تدریس را پیشبینی کند (55/0= R2). نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاضر نشان دهنده نقش کلی سطح هوش اخلاقی اعضای هیئت علمی در کاربست سبکهای مختلف تدریس توسط آنها بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسلامیان، حسن، و زارع، یحیی. (1398). رابطه بین سطح هوش اخلاقی و سبک های تدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، 6(2 )، 10-24. SID. https://sid.ir/paper/266165/fa

    Vancouver: کپی

    اسلامیان حسن، زارع یحیی. رابطه بین سطح هوش اخلاقی و سبک های تدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی[Internet]. 1398؛6(2 ):10-24. Available from: https://sid.ir/paper/266165/fa

    IEEE: کپی

    حسن اسلامیان، و یحیی زارع، “رابطه بین سطح هوش اخلاقی و سبک های تدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی،” راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، vol. 6، no. 2 ، pp. 10–24، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266165/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button