مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,697
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,896
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تقابل سنت و مدرنیته در آموزش و پرورش نوین

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 69

چکیده

 کشورهایی که در حال عبور از جامعه کهنه و سنتی به پیشرفته و روبه رشد هستند, تفاوت نسل ها و عواقب سو و صدمه های ناشی از آن را بیشتر احساس کرده اند, زیرا در چنین جوامعی تفکرات آمیخته با خرافات و ارزش ها و الگوهای کهنه به سرعت در حال نابودی اند و از طرفی سبک و سیاق مدرنیته به طور کامل در جامعه استقرار نیافته است. این مساله مجهول در نظام تعلیم و تربیت جوامع پیشرفته به دنبال پروراندن توانایی های نسل جدید, بیشتر از هر ارگان و نهاد دیگری بروز و ظهور می کند. آنچه در این میان غیر قابل درک و آزاردهنده است در واقع آموزش و تعلیم و تربیتی است که از طریق خانواده های سنتی در مقابل تربیت نوین شکل گرفته که در نتیجه آموزش گنگ و ناکارآمد دانش آموزان را فراهم آورده است. بیان نکردن تعریف دقیق و جامع از سنت باعث به وجود آمدن کشمکش هایی شده است که این جوامع نتوانسته اند آن ها را برطرف کنند از طرفی والدین و فرهنگ سنتی با تحمیل این تفکرات و تربیت قدیمی و سنتی بدون شک مانند سدی در برابر دانش آموزان برای فراگیری آموزش های نوین ایستاده اند, این در حالی است که فرایند آموزش و پرورش نوین این محور تعلیم و تربیت خانواده ها را بر نمی تابد که همین باعث چالش فرایند آموزشی دانش آموزان می شود. با این ملاحظه پژوهش حاضر بر آن است که با روش توصیفی-تحلیلی بر مبنای مطالعات کتابخانه ای در پرتو تقابل سنت و مدرنیته در آموزش و پرورش نوین به تحلیل این مساله بپردازد و با واکاوی در نظام تعلیم و تربیت جوانب مختلف را مورد نقد و بررسی قرار دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی حاجی خادمی، فرید، و حیدری پور، خاطره. (1399). تقابل سنت و مدرنیته در آموزش و پرورش نوین. پژوهشنامه اورمزد، -(51 (ضمیمه شماره 2) )، 49-69. SID. https://sid.ir/paper/266684/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی حاجی خادمی فرید، حیدری پور خاطره. تقابل سنت و مدرنیته در آموزش و پرورش نوین. پژوهشنامه اورمزد[Internet]. 1399؛-(51 (ضمیمه شماره 2) ):49-69. Available from: https://sid.ir/paper/266684/fa

    IEEE: کپی

    فرید کریمی حاجی خادمی، و خاطره حیدری پور، “تقابل سنت و مدرنیته در آموزش و پرورش نوین،” پژوهشنامه اورمزد، vol. -، no. 51 (ضمیمه شماره 2) ، pp. 49–69، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266684/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا