مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

965
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

744
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط هویت برند با هویت تیمی هواداران در تیم های لیگ برتر فوتبال ایران

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 47

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر بررسی ارتباط هویت برند با هویت تیمی هواداران در تیم های لیگ برتر فوتبال ایران بود. روش این تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است که به شکل میدانی انجام گرفت. جامعه ی آماری پژوهش شامل تمامی هواداران تیم های لیگ برتر فوتبال ایران است. در این پژوهش از روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی استفاده شد, به این صورت که کشور به مناطق پنج گانه تقسیم و سپس اطلاعات مورد نیاز تحقیق جمع آوری شد. ابزار مورد استفاده پرسشنامه ای شامل چهار بخش برای جمع آوری اطلاعات مربوط به متغیرهای تحقیق بود. روایی و پایایی پرسشنامه پیش از استفاده بررسی و تأیید شد. از تحلیل عاملی تأییدی برای بررسی روایی سازه ی پرسشنامه و از ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی ارتباط متغیرهای تحقیق با یکدیگر و از مدلسازی معادلات ساختاری با نرم لیزرل, برای ارائه ی مدل تحقیق استفاده شد. نتایج نشان داد که تمایز, اعتبار و تشابه هویت برند به ترتیب با ضریب اثر 0/48, 0/39 و 0/22, بیشترین و کمترین تأثیر را بر روی جذاب کردن هویت برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران دارند و جذابیت هویت برند با ضریب اثر 0/82, بیشترین تأثیر را در ایجاد هویت تیمی هواداران داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فسنقری، جواد، بنسبردی، علی، و شوشی نسب، پروین. (1396). بررسی ارتباط هویت برند با هویت تیمی هواداران در تیم های لیگ برتر فوتبال ایران. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، 5(16 )، 35-47. SID. https://sid.ir/paper/266809/fa

    Vancouver: کپی

    فسنقری جواد، بنسبردی علی، شوشی نسب پروین. بررسی ارتباط هویت برند با هویت تیمی هواداران در تیم های لیگ برتر فوتبال ایران. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی[Internet]. 1396؛5(16 ):35-47. Available from: https://sid.ir/paper/266809/fa

    IEEE: کپی

    جواد فسنقری، علی بنسبردی، و پروین شوشی نسب، “بررسی ارتباط هویت برند با هویت تیمی هواداران در تیم های لیگ برتر فوتبال ایران،” رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، vol. 5، no. 16 ، pp. 35–47، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266809/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button