مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,032
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

867
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساخت پرسشنامة رفتار مصرف کننده در ورزش همگانی

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 34

چکیده

 هدف این پژوهش ساخت و بررسی روایی و پایایی ابزار رفتار مصرف کننده ی ورزشی در ورزش همگانی بود. 560 نفر از مشارکت کنندگان ورزش همگانی با روش نمونه گیری طبقه ایتصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. با مطالعه و گردآوری متون و مقالات مرتبط با رفتار مصرف کننده ی ورزشی, 21 سؤال استخراج شد. برای بررسی روایی پرسشنامه از روایی محتواینسبی و سازه و همچنین برای بررسی پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شد. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی سه بعدِ"فراوانی شرکت", "نیات خرید" و "مصرف رسانه" را مشخص کرد. با توجه به نتایج تحلیل عاملی تأییدی و حذف یکی از سؤالاتِ دارای بار عاملی کمتر از میزان مطلوب, نتایج بیانگر آن بود که تمام سؤالات از بار عاملی مطلوبی برخوردار بودند. آزمون مدل نشان داد که شاخص های لازم برای برازش مدل اندازه گیری در محدوده ی مطلوبی قرار دارند (5/21 =CMIN/DF, GFI=0/893, 0/868=TLI, 1/0=CFI, 0/73=PNFIو 0/078=RMSEA). مقدار آزمون آلفای کرونباخ برای کل ابزار و خرده مقیاس های فراوانی شرکت, نیات خرید و مصرف رسانه به ترتیب عبارت بودند از 0/89, 0/851, 0/847, و 0/774. این مطالعه ابزار مناسبی که دارای روایی و پایایی مطلوبی برای ارزیابی رفتار مصرف کننده ی ورزشی باشد, فراهم کرد تا جامعه ی علمی و پژوهشی بازاریابی ورزشی از آن در سنجش صنعت ورزش بهره جویند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نشاطی، ابوالفضل، سیدعامری، میرحسن، جنانی، حمید، و کوهی، کمال. (1396). ساخت پرسشنامة رفتار مصرف کننده در ورزش همگانی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، 5(16 )، 21-34. SID. https://sid.ir/paper/266812/fa

    Vancouver: کپی

    نشاطی ابوالفضل، سیدعامری میرحسن، جنانی حمید، کوهی کمال. ساخت پرسشنامة رفتار مصرف کننده در ورزش همگانی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی[Internet]. 1396؛5(16 ):21-34. Available from: https://sid.ir/paper/266812/fa

    IEEE: کپی

    ابوالفضل نشاطی، میرحسن سیدعامری، حمید جنانی، و کمال کوهی، “ساخت پرسشنامة رفتار مصرف کننده در ورزش همگانی،” رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، vol. 5، no. 16 ، pp. 21–34، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266812/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button