مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,454
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,058
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تحریک مستقیم الکتریکی مغز از روی جمجمه (TDCS) و آموزش آگاهی واج شناختی بر بهبود عملکرد بعد دیداری حافظه کاری کودکان نارساخوان

صفحات

 صفحه شروع 50 | صفحه پایان 67

کلیدواژه

تحریک مستقیم الکتریکی مغز از روی جمجمه (tDCS)Q2
قشر پیش پیشانی خلفی جانبی (DLPFC)Q2

چکیده

 مقدمه: این پژوهش به منظور بررسی تاثیر تحریک مستقیم الکتریکی مغز از روی جمجمه و آموزش آگاهی واج شناختی بر روی بعد دیداری/ فضایی حافظه کاری کودکان نارساخوان انجام شد.روش: طرح این پژوهش, آزمایشی از نوع پیش آزمون/ پس آزمون با گروه پلاسیبو و جایگزینی تصادفی بود. نمونه پژوهش شامل 20 دانش آموز پسر نارساخوان 8 تا 10 ساله که معیارهای ورود به مطالعه را داشتند, بود. دو نوع تحریک آندی و ساختگی با شدت جریان 1.5 میلی آمپر به مدت 20 دقیقه و 15 دقیقه آموزش آگاهی واج شناختی بر 20 نفر شرکت کننده طی 10 جلسه ارائه گردید. شرکت کنندگان قبل و بعد از تحریک با تکلیف ان بک و آزمون خواندن شیرازی و نیلی پور مورد سنجش قرار گرفتند. داده های این پژوهش با آزمون تحلیل کوواریانس و نرم افزار SPSS.19 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد تحریک آندی, تاثیر معناداری در بهبود عملکرد فرد در بعد دیداری/ فضایی حافظه کاری نسبت به گروه تحریک ساختگی (پلاسیبو) دارد.نتیجه گیری: در مجموع مطالعه حاضر نشان داد که تحریک آندی سبب بهبود عملکرد فرد در حافظه دیداری/ فضایی شده و در پی آن منجر به بهبود مشکل نارساخوانی در کودکان شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیات مختاری، لیلا، آقایوسفی، علیرضا، زارع، حسین، و نجاتی، وحید. (1396). تاثیر تحریک مستقیم الکتریکی مغز از روی جمجمه (TDCS) و آموزش آگاهی واج شناختی بر بهبود عملکرد بعد دیداری حافظه کاری کودکان نارساخوان. عصب روانشناسی، 3(2 (پیاپی 8) )، 50-67. SID. https://sid.ir/paper/266871/fa

    Vancouver: کپی

    بیات مختاری لیلا، آقایوسفی علیرضا، زارع حسین، نجاتی وحید. تاثیر تحریک مستقیم الکتریکی مغز از روی جمجمه (TDCS) و آموزش آگاهی واج شناختی بر بهبود عملکرد بعد دیداری حافظه کاری کودکان نارساخوان. عصب روانشناسی[Internet]. 1396؛3(2 (پیاپی 8) ):50-67. Available from: https://sid.ir/paper/266871/fa

    IEEE: کپی

    لیلا بیات مختاری، علیرضا آقایوسفی، حسین زارع، و وحید نجاتی، “تاثیر تحریک مستقیم الکتریکی مغز از روی جمجمه (TDCS) و آموزش آگاهی واج شناختی بر بهبود عملکرد بعد دیداری حافظه کاری کودکان نارساخوان،” عصب روانشناسی، vol. 3، no. 2 (پیاپی 8) ، pp. 50–67، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266871/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button