مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,129
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

777
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین نقش سرمایه اجتماعی بر عملکرد نوآوری در شرکت های دانش بنیان

صفحات

 صفحه شروع 607 | صفحه پایان 628

چکیده

 امروزه به دلیل ظهور سه روند عمده رقابت شدید بین المللی, بازارهای گسسته و فناوری در حال تغییر, شاهد طرح بیش ازپیش موضوع نوآوری هستیم. روندهای یادشده, علاقه صاحب نظران حوزه کسب و کار را به توجه شگرف و جست وجو در مفهوم سرمایه اجتماعی به مثابه عامل حیاتی در ارتقای سطح عملکرد سازمان و مقدمه خلق مزیت رقابتی مبتنی بر نوآوری جلب کرده است. بنابراین, غایت مطالعه حاضر, بررسی چگونگی تبیین نقش سرمایه اجتماعی بر عملکرد نوآوری های فناورانه است.روش پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی بوده و جامعه آماری این پژوهش شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بودند که با توجه به دسترسی به همه شرکت های مورد مطالعه, پرسشنامه پژوهش برای همه شرکت های جامعه آماری ارسال شد که در نهایت, 96 پرسشنامه قابل تحلیل دریافت شد که با توجه به جدول کرجسی و مورگان, حداقل نمونه مورد نیاز (85 واحد تحلیل) برای این جامعه آماری را پوشش داد. نتایج مطالعه نشان داد از بین ابعاد سرمایه اجتماعی, دو بعد تعامل اجتماعی و اعتماد, بر تعهد به نوآوری و توسعه دانش مشتری تاثیر مثبت می گذارند, اما تاثیر مثبت بعد هنجارهای مشترک بر متغیرهای تعهد به نوآوری و توسعه دانش مشتری ثابت نشد. تعهد به نوآوری بر توسعه دانش مشتری به طور مثبت تاثیرگذار است. همچنین, تاثیر مثبت دو متغیر تعهد به نوآوری و توسعه دانش مشتری بر عملکرد نوآوری تایید شد. در انتها پیشنهادهای مدیریتی در ارتباط با یافته های تحقیق بیان شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قائدی، مریم، و علیزاده ثانی، محسن. (1395). تبیین نقش سرمایه اجتماعی بر عملکرد نوآوری در شرکت های دانش بنیان. مدیریت سرمایه اجتماعی، 3(4 )، 607-628. SID. https://sid.ir/paper/266929/fa

    Vancouver: کپی

    قائدی مریم، علیزاده ثانی محسن. تبیین نقش سرمایه اجتماعی بر عملکرد نوآوری در شرکت های دانش بنیان. مدیریت سرمایه اجتماعی[Internet]. 1395؛3(4 ):607-628. Available from: https://sid.ir/paper/266929/fa

    IEEE: کپی

    مریم قائدی، و محسن علیزاده ثانی، “تبیین نقش سرمایه اجتماعی بر عملکرد نوآوری در شرکت های دانش بنیان،” مدیریت سرمایه اجتماعی، vol. 3، no. 4 ، pp. 607–628، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266929/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button