مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,849
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,187
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه جامعه پذیری سازمانی و اشتیاق شغلی معلمان با نقش میانجی هویت سازمانی

صفحات

 صفحه شروع 563 | صفحه پایان 582

چکیده

اشتیاق شغلی کارکنان در یک سازمان می تواند به عوامل مختلفی مانند جامعه پذیربودن و هویت سازمانی افراد وابسته باشد. بنابراین, هدف پژوهش حاضر بررسی نقش میانجی هویت سازمانی در رابطه جامعه پذیری سازمانی با اشتیاق شغلی معلمان دوره های ابتدایی و متوسط در سال تحصیلی 96-1395 بوده است.پژوهش حاضر از نظر هدف, کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی همبستگی است. جامعه آماری تحقیق شامل همه معلمان شاغل در آموزش وپرورش شهر سمنان (1350 نفر) بود. شرکت کنندگان 280 نفر از معلمان دوره ابتدایی و متوسطه اول (176 نفر معلمان دوره ابتدایی, 104 نفر معلمان دوره متوسطه) بودند که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی انتخاب شدند و پرسشنامه های جامعه پذیری سازمانی, هویت سازمانی و اشتیاق شغلی را تکمیل کردند. داده ها با مدل سازی معادلات ساختاری با به کارگیری نرم افزار Lisrel تحلیل شد. یافته ها نشان داد بین جامعه پذیری سازمانی, هویت سازمانی و اشتیاق شغلی معلمان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. جامعه پذیری سازمانی بر اشتیاق شغلی, و جامعه پذیری سازمانی بر هویت سازمانی اثر مثبت و معناداری می گذارد. همچنین, هویت سازمانی بر اشتیاق شغلی و هویت سازمانی اثر مثبت و معناداری می گذارد و در نهایت, جامعه پذیری سازمانی با میانجی گری هویت سازمانی اثر غیرمستقیم و معناداری بر اشتیاق شغلی معلمان می گذارد. جامعه پذیری سازمانی هم به طور مستقیم و هم غیرمستقیم با میانجی گری هویت سازمانی می تواند اشتیاق شغلی معلمان را تحت تاثیر قرار دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امین بیدختی، علی اکبر، جعفری، سکینه، و مرادی مقدم، مجید. (1395). رابطه جامعه پذیری سازمانی و اشتیاق شغلی معلمان با نقش میانجی هویت سازمانی. مدیریت سرمایه اجتماعی، 3(4 )، 563-582. SID. https://sid.ir/paper/266930/fa

    Vancouver: کپی

    امین بیدختی علی اکبر، جعفری سکینه، مرادی مقدم مجید. رابطه جامعه پذیری سازمانی و اشتیاق شغلی معلمان با نقش میانجی هویت سازمانی. مدیریت سرمایه اجتماعی[Internet]. 1395؛3(4 ):563-582. Available from: https://sid.ir/paper/266930/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر امین بیدختی، سکینه جعفری، و مجید مرادی مقدم، “رابطه جامعه پذیری سازمانی و اشتیاق شغلی معلمان با نقش میانجی هویت سازمانی،” مدیریت سرمایه اجتماعی، vol. 3، no. 4 ، pp. 563–582، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266930/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button