مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

605
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر دورنمای پدیدارشناختی در خوانش گفتمان های تبلیغاتی

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 36

چکیده

 از سالهای 1960 به بعد تصویر نشانه شناسی فرانسه تصویری بسته و به شدت منجمد شده می باشد, تصویر دانشی ساختگرا که به شکلی انحصاری صرفا ً بر روی داده هایی جدا از زندگی و واقعیت های تجارب زیسته کار می کند. در واقع, نشانه شناسی روایی کلایسک با جدا کردن متن از واقعیت جهان زیسته تمام اعتبار و ارزش را تنها و تنها به گفته می دهد, گفته ای بریده از بافت, که در آن سوژه ها جدا از " تاریخ " شان مورد نظر قرار می گیرند, و ابژه ها خالی از "جوهره" و همچنین معنا خالی از " حضور". پس از گذشت چندین دهه نشانه شناسی با چرخش به سوی دورنمای پدیدارشناسی تصویر دیگری به خود می گیرد, چرخشی که ابعاد گمشده ی معنا را به آن بازمی گرداند, ابعادی که به مسئله " حضور " ادراک شده ی " دیگری " و جهان ماده ی حسی ربط دارند. در واقع این چرخش پدیدارشناختی نشانه شناسی را به سوی شکل گیری " نشانه شناسی تجربه " سوق می دهد, نشانه شناسی که در بطن آن مسئله برگشت به واقعیت, تجارب زیسته و پراتیک و اعمال روزمره مطرح می شود. هدف این مقاله این است نشان دهد چگونه این دورنمای تازه واین چرخش پدیدارشناختی خوانش گفتمان های متفاوت خصوصا ً گفتمان های تبلیغاتی را با گذر از گفته ومتن کاغذی به تجارب زیسته, و از بازنمود تا حضور و واقعیت تغییر داده است. متن کامل مقاله های این شماره به زبان فرانسه می باشد, لطفا برای مشاهده متن کامل مقالات به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید. لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بابک معین، مرتضی. (1393). تاثیر دورنمای پدیدارشناختی در خوانش گفتمان های تبلیغاتی. مطالعات زبان و ادبیات فرانسه، 5(2 )، 25-36. SID. https://sid.ir/paper/267279/fa

    Vancouver: کپی

    بابک معین مرتضی. تاثیر دورنمای پدیدارشناختی در خوانش گفتمان های تبلیغاتی. مطالعات زبان و ادبیات فرانسه[Internet]. 1393؛5(2 ):25-36. Available from: https://sid.ir/paper/267279/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی بابک معین، “تاثیر دورنمای پدیدارشناختی در خوانش گفتمان های تبلیغاتی،” مطالعات زبان و ادبیات فرانسه، vol. 5، no. 2 ، pp. 25–36، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/267279/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button