مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,639
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,156
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل رفتار مصرف کننده ورزش همگانی بر اساس آمیخته بازاریابی، عوامل محیطی و روانشناختی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 41

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر بررسی رفتار مصرف کننده ورزش همگانی بر اساس مدل سیستماتیک رفتار مصرف کننده می باشد. پژوهش حاضر از انواع تحقیقات کاربردی می باشد و جامعه آماری تحقیق نخبگان ورزش همگانی می باشند که با استفاده از جدول مورگان و نمونه گیری تصادفی 321 نفر از آنها مورد بررسی قرار گرفتند. در این پژوهش از 4 پرسش نامه پژوهشگرساخته استفاده شد که آمیخته بازاریابی, عوامل محیطی, عوامل روانشناختی و رفتارهای مصرف ورزش همگانی را بررسی می کرد. مدل مفهومی تحقیق با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار لیزرل مورد بررسی قرار گرفته است. یافته ها نشان داد که آمیخته بازاریابی, عوامل روانشناختی و عوامل محیطی تاثیر مثبت معناداری بر رفتار مصرف ورزش همگانی دارند, اما در این میان عوامل محیطی و سپس عوامل روانشناختی دارای بیشترین تاثیر می باشند و نقش واسطه ای متغیر عوامل روانشناختی تایید می شود. بنابراین نتایج تحقیق بیانگر این واقعیت است که مدیران ورزش همگانی برای رسیدن به بیشترین مشارکت در ورزش همگانی باید آمیخته بازاریابی (محصول, قیمت, مکان, ترفیع) و عوامل محیطی (عوامل مدیریتی - محیطی, فرهنگی, اجتماعی اقتصادی) را به عنوان عوامل بیرونی در کنار عوامل روانشناختی (فردی, میان فردی, ساختاری) مدنظر قرار دهند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جماعت، خاطره، شعبانی بهار، غلامرضا، گودرزی، محمود، و هنری، حبیب. (1396). مدل رفتار مصرف کننده ورزش همگانی بر اساس آمیخته بازاریابی, عوامل محیطی و روانشناختی. پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی، 7(14 )، 29-41. SID. https://sid.ir/paper/267400/fa

    Vancouver: کپی

    جماعت خاطره، شعبانی بهار غلامرضا، گودرزی محمود، هنری حبیب. مدل رفتار مصرف کننده ورزش همگانی بر اساس آمیخته بازاریابی, عوامل محیطی و روانشناختی. پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی[Internet]. 1396؛7(14 ):29-41. Available from: https://sid.ir/paper/267400/fa

    IEEE: کپی

    خاطره جماعت، غلامرضا شعبانی بهار، محمود گودرزی، و حبیب هنری، “مدل رفتار مصرف کننده ورزش همگانی بر اساس آمیخته بازاریابی, عوامل محیطی و روانشناختی،” پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی، vol. 7، no. 14 ، pp. 29–41، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/267400/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button