مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

799
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

726
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سبک های تصمیم گیری مصرف کنندگان لوازم ورزشی (مطالعه موردی شهر شیراز)

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 45

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی سبک های تصمیم گیری مصرف کنندگان لوازم ورزشی بر اساس مدل اسپرولز و کندال است. روش تحقیق از نوع روش پیمایشی و مقطعی بوده و جمع آوری اطلاعات از طریق مطالعات کتابخانه ای و پژوهش میدانی انجام گرفت. جامعه آماری مشتریان زن و مرد بالای 15 سال در فروشگاه های ورزشی شهر شیراز و حجم نمونه بر اساس فرمول برآورد حجم نمونه 385 نفر می باشند پرسشنامه استاندارد سبک مصرف کننده (CSI) که توسط اسپرولز و کندال (1986) ساخته شده است, پس از تایید روایی محتوی و پایایی توزیع گردید. از روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی (بیونو مینال و آزمون فریدمن) استفاده شد. نتایج نشان داد مشتریان در سبک های, حساسیت به برند های معروف, لذت گرا و طالب خرید و حساسیت به قیمت از مدل اسپرولز و کندال پیروی می کنند و در سبک های حساسیت به کیفیت بالا, واکنشی و بی دقت, سرگردان در انتخاب, وفادار به برند و حساسیت به مد از اسپرولز و کندال پیروی نمی کنند (p<0.01). در واقع مصرف کنندگان لوازم ورزشی به دنبال محصولات جدید در فروشگاه های بزرگ و لوکس هستند, و یک تمایل درونی و احساسی نسبت به خرید به عنوان یک فعالیت لذت بخش دارند همچنین برای پول خود ارزش قائل هستند و توقع دارند درازای پولی که می پردازند کالای باکیفیت برتر بخرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جهاندیده، محمدعلی، حسینی، سیدعماد، و رمضانی نژاد، رحیم. (1394). بررسی سبک های تصمیم گیری مصرف کنندگان لوازم ورزشی (مطالعه موردی شهر شیراز). پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی، 5(10 )، 37-45. SID. https://sid.ir/paper/267428/fa

    Vancouver: کپی

    جهاندیده محمدعلی، حسینی سیدعماد، رمضانی نژاد رحیم. بررسی سبک های تصمیم گیری مصرف کنندگان لوازم ورزشی (مطالعه موردی شهر شیراز). پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی[Internet]. 1394؛5(10 ):37-45. Available from: https://sid.ir/paper/267428/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی جهاندیده، سیدعماد حسینی، و رحیم رمضانی نژاد، “بررسی سبک های تصمیم گیری مصرف کنندگان لوازم ورزشی (مطالعه موردی شهر شیراز)،” پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی، vol. 5، no. 10 ، pp. 37–45، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/267428/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button