مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,561
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,038
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازاریابی تجربی بر ارزش تجربی مشتری، با نقش میانجی گری شخصیت برند

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 64

چکیده

 با توجه به نو بودن بحث بازاریابی تجربی و عدم پژوهش های کافی در این زمینه در ایران, این پژوهش با هدف بررسی تاثیر بازاریابی تجربی بر ارزش تجربی مشتری, با نقش میانجی گری شخصیت برند انجام شد؛ که برند لادن به عنوان مورد مطالعه انتخاب شده است. شرکت های موفق, از بازاریابی تجربی, به منظور خلق تجربه منحصربه فرد و به یادماندنی برای مشتریان؛ و از استراتژی های شخصیت برند, برای شکل دهی به رفتارهای آنان استفاده می نمایند. با تمرکز بر این دو متغیر, شرکت ها می توانند ارزش ویژه ای را برای مشتریان خود خلق نموده و از این طریق می توانند مزیت رقابتی کسب نمایند. بدین منظور, با توجه به جامعه نامحدود (مصرف کنندگان برند لادن), 286پرسشنامه به صورت نمونه ی در دسترس, توزیع و جمع آوری شد. برای تحلیل داده ها, از نرم افزارهای SPSS و XLSTAT استفاده شد. نتایج تحلیل ها نشان داد که سطح هر سه متغیر: بازاریابی تجربی, ارزش تجربی مشتری و شخصیت برند, از نظر مشتریان بالاتر از حد متوسط است؛ و نیز بازاریابی تجربی و شخصیت برند, بر ارزش تجربی مشتری تاثیر مثبتی دارند. لازم به ذکر است که بازاریابی تجربی, هم به طور مستقیم بر ارزش تجربی مشتری اثر گذار است و هم به طور غیرمستقیم و با میانجی گری شخصیت برند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسین زاده شهری، معصومه، و حدادی، سپیده. (1395). تاثیر بازاریابی تجربی بر ارزش تجربی مشتری, با نقش میانجی گری شخصیت برند. مدیریت برند، 4(8 )، 41-64. SID. https://sid.ir/paper/267511/fa

    Vancouver: کپی

    حسین زاده شهری معصومه، حدادی سپیده. تاثیر بازاریابی تجربی بر ارزش تجربی مشتری, با نقش میانجی گری شخصیت برند. مدیریت برند[Internet]. 1395؛4(8 ):41-64. Available from: https://sid.ir/paper/267511/fa

    IEEE: کپی

    معصومه حسین زاده شهری، و سپیده حدادی، “تاثیر بازاریابی تجربی بر ارزش تجربی مشتری, با نقش میانجی گری شخصیت برند،” مدیریت برند، vol. 4، no. 8 ، pp. 41–64، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/267511/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button