مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,063
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

818
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر ارتباطات برند مصرف کننده بر بشارت برند تلفن همراه

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 180

چکیده

 در جامعه مصرف کننده امروزی, که امکان نشان دادن طرفداری برند برای مصرف کننده, به آسانی وجود دارد, برای صاحبان بازار فهم رفتارهایی که منجر به انتخاب برند می شوند مهم است. هدف این مطالعه, بررسی چگونگی تاثیر ارتباطات برند مصرف کننده بر متغیرهای بشارت برند است که منجر به رفتارهای حمایتی از برند می شود. این مطالعه پیشنهاد می دهد که صاحبان بازار می توانند بشارت برند خود را به وسیله ایجاد اطمینان برند, تعهد برند و هویت پذیری برند ترویج دهند. به طور خاص, این مطالعه به بررسی اثر سه مولفه از مولفه های ارتباطات برند مصرف کننده (صمیمیت برند, اشتیاق برند و هویت پذیری برند) بر روی مولفه های بشارت برند (قصد خرید برند, توصیه مثبت برند, توصیه منفی برند) می پردازد. داده ها از طریق پرسشنامه و از نمونه آماری شامل 350 نفر از دانشجویان, در مورد برند تلفن همراه به دست آمد. فرضیات این پژوهش با استفاده از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری تحلیل گردید. یافته های این پژوهش نشان داد که ارتباطات برند مصرف کننده, بر روی بشارت برند تاثیر مثبت می گذارد, ولی از راه های گوناگون؛ به طوری که هویت پذیری برند, روی توصیه مثبت و منفی برند؛ تعهد برند, روی قصد خرید و توصیه منفی برند؛ و اطمینان برند, روی قصد خرید و توصیه مثبت برند تاثیر مثبت می گذارد. همچنین مشخص شد که متغیر قصد خرید, روی دو متغیر توصیه مثبت و منفی برند تاثیر مثبت دارد؛ و توصیه مثبت برند نیز روی توصیه منفی برند رقبا تاثیر مثبت دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اشکانی، مهدی، و اسفیدانی، محمدرحیم. (1395). بررسی تاثیر ارتباطات برند مصرف کننده بر بشارت برند تلفن همراه. مدیریت برند، 4(8 )، 157-180. SID. https://sid.ir/paper/267512/fa

    Vancouver: کپی

    اشکانی مهدی، اسفیدانی محمدرحیم. بررسی تاثیر ارتباطات برند مصرف کننده بر بشارت برند تلفن همراه. مدیریت برند[Internet]. 1395؛4(8 ):157-180. Available from: https://sid.ir/paper/267512/fa

    IEEE: کپی

    مهدی اشکانی، و محمدرحیم اسفیدانی، “بررسی تاثیر ارتباطات برند مصرف کننده بر بشارت برند تلفن همراه،” مدیریت برند، vol. 4، no. 8 ، pp. 157–180، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/267512/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button