مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,120
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

742
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش رفتار مبلغ در تبلیغ دین از دیدگاه امام رضا (ع)

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 53

کلیدواژه

اهل بیت (ع) 
امام رضا(ع) 

چکیده

 تبلیغ نقش مهمی در معرفی, نشر و حفظ هر مکتب داشته ضامن استمرار اصول و مبانی هر مکتب و پیروان آن است. هدف از پژوهش حاضر آن است که ضمن بیان ضرورت تبلیغ, نقش ویژگی های مناسب مبلغ را در توفیق او بیان کند. مبلغ باید این ویژگی ها را به تأسی از اهل بیت (ع) دارا باشد. ازجمله نتایج این پژوهش که به روش توصیفی و تحلیلی انجام یافته آن است که دلایل چندی ضرورت تبلیغ و معرفی چهره حقیقی اسلام را ایجاب می کنند, ازجمله: 1-تهاجم فرهنگی که سبک زندگی اسلامی را نشانه گرفته است. 2-توطئه قدرت های بزرگ برای نشان دادن چهره هولناک از اسلام و ایجاد اسلام هراسی 3-ظهور گروه های تندرو و خشن که چهره رحمانی اسلامی را مخدوش نموده اند؛ ازاین رو مسلمانان دنیا باید ضمن پرهیز از اختلافات, با رفتار و گفتار مناسب خود در تبلیغ باورهای دینی بکوشند. لازمه موفقیت در تبلیغ دارا بودن ویژگی های لازم و استفاده از روش های مناسب است, درصورتی که ویژگی ها و شرایط لازم تبلیغ وجود نداشته باشند, تبلیغ اثر معکوس داشته آثار زیان باری برجای می گذارد, با توجه به آن که پیامبران و ائمه (ع), ازجمله امام رضا (ع) کار تبلیغ می کرده اند, ویژگی های ایشان و روش هایی که برای تبلیغ استفاده نموده اند, بسیار مفید و راهگشا است. گفتگو در تبلیغ نقش مهمی ایفا می کند و در صورت رعایت اصول و شرایط لازم, گفتگو می تواند جلو بسیاری از خشونت ها و خونریزی ها را بگیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، مرتضی، و سلیمانی، سمیه. (1398). نقش رفتار مبلغ در تبلیغ دین از دیدگاه امام رضا (ع). رهیافت فرهنگ دینی، 2(5 )، 37-53. SID. https://sid.ir/paper/267565/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی مرتضی، سلیمانی سمیه. نقش رفتار مبلغ در تبلیغ دین از دیدگاه امام رضا (ع). رهیافت فرهنگ دینی[Internet]. 1398؛2(5 ):37-53. Available from: https://sid.ir/paper/267565/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی رحیمی، و سمیه سلیمانی، “نقش رفتار مبلغ در تبلیغ دین از دیدگاه امام رضا (ع)،” رهیافت فرهنگ دینی، vol. 2، no. 5 ، pp. 37–53، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/267565/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button