مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

629
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,150
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل هرمنوتیکی نگاره استاد جزی زاده با رویکرد هیرش

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 22

چکیده

 مواجه با اثر هنری برای دست یابی به نتایج درست و منطقی در پژوهشی روشمند همواره مورد توجه نظریه پردازان بودهاست. این مقاله با تأکید بر آرای هیرش, معنای اثر را در مؤلف آن جستجو می کند. ایدة اصلی هیرش, آن است که هدف مؤلف در خلق یک اثر هنری معنا را می سازد. فرآیند ذهنی در نحوة ارائه اثر را مرحله فهم می نامد و در گام تفسیر, هنرمند دست به قلم می برد تا معنای فهم شده را با دیگران به اشتراک بگذارد. پژوهش حاضر در پی پاسخ به این پرسش شکل یافته که: چگونه می توان یک اثر هنری رااز دیدگاه آفرینندة آنبررسی کرد؟ به همین منظور نگاره های استاد «جزی زاده» نگارگر معاصر برای تحلیل انتخاب شدند. این رویکرد با استفاده از روش های گردآوری داده ها به صورت کتابخانه ای, مصاحبه, به توصیف و تحلیل آثار با مشارکت مؤثر مؤلف می پردازد. نتایج تحقیق نشان داد که موضوعات نگاره ها که معنای اثر را در خود دارند همواره ثابت بوده, و به نحو بارزی با باورهای نگارگر در ارتباط است. در مرحله فهم نگارگر از زاویه ای جدید به بیان معنا می پردازد و در ترسیم آن تکنیک های مختلف را برای تفسیر و اشتراک معنا به خدمت می گیرد و درنهایت, فهم و تفسیر ارائه معنا, فرآیند متغیر درآفرینش اثر هنری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ظفری نائینی، سپیده، رحمانی، جبار، و جوکار، جلیل. (1395). تحلیل هرمنوتیکی نگاره استاد جزی زاده با رویکرد هیرش. مبانی نظری هنرهای تجسمی، -(2 )، 5-22. SID. https://sid.ir/paper/267694/fa

    Vancouver: کپی

    ظفری نائینی سپیده، رحمانی جبار، جوکار جلیل. تحلیل هرمنوتیکی نگاره استاد جزی زاده با رویکرد هیرش. مبانی نظری هنرهای تجسمی[Internet]. 1395؛-(2 ):5-22. Available from: https://sid.ir/paper/267694/fa

    IEEE: کپی

    سپیده ظفری نائینی، جبار رحمانی، و جلیل جوکار، “تحلیل هرمنوتیکی نگاره استاد جزی زاده با رویکرد هیرش،” مبانی نظری هنرهای تجسمی، vol. -، no. 2 ، pp. 5–22، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/267694/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button