مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

455
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

570
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی جامع عوامل تسهیل گر یادگیری در سازمان های دفاعی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 28

چکیده

 زمینه و هدف: سازمان ها برای مواجه با تغییرات جهانی, ناگزیر به تجهیز خود به انواع ابزارهای رقابتی هستند. یکی از مهمترین ابزارها, یادگیرندگی و نهادینه کردن یادگیری در سازمان است. بر این اساس, در پژوهش حاضر مهمترین عوامل موثر بر یادگیری در سازمان ارائه می شود. روش شناسی: پژوهش حاضر, پژوهشی توصیفی از نوع پیمایشی است. برای شناسایی ابعاد, مولفه ها و شاخص ها از مبانی نظری و نظرات خبرگان استفاده شد. جامعه آماری پژوهش در مرحله ارائه الگو شامل ده نفر از خبرگان موضوعی و در مرحله آسیب شناسی شامل تمامی کارکنان دارای مدرک تحصیلی بالاتر از کارشناسی در یک سازمان علمی نظامی بود. نمونه آماری در مرحله اول به روش قضاوتی هدف مند و در مرحله دوم به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. همچنین, جهت گردآوری داده ها از پرسش نامه محقق ساخته استفاده شد. یافته ها: یافته های حاصل از تحلیل داده ها با کمک آزمون های آماری تی و تحلیل عاملی تاییدی نشان داد که ابعاد نگرشی, اعمال مدیریتی, جو سازمانی, ویژگی های کارکنان و مدیریت دانش از عوامل تسهیل گر یادگیری محسوب می شوند. همچنین, عامل نگرشی دارای بیشترین اهمیت برای تسهیل یادگیری در سازمان است. نتیجه گیری: تدراک عوامل تسهیل گر یادگیری موجب ارتقای یادگیری سازمانی و نگرش مثبت مسئولان به فرایند آموزش و یادگیری در سازمان می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خیراندیش، مهدی، عباس پور، حامد، و بارانی، صمد. (1398). الگوی جامع عوامل تسهیل گر یادگیری در سازمان های دفاعی. مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی، 2(4 )، 1-28. SID. https://sid.ir/paper/267727/fa

    Vancouver: کپی

    خیراندیش مهدی، عباس پور حامد، بارانی صمد. الگوی جامع عوامل تسهیل گر یادگیری در سازمان های دفاعی. مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی[Internet]. 1398؛2(4 ):1-28. Available from: https://sid.ir/paper/267727/fa

    IEEE: کپی

    مهدی خیراندیش، حامد عباس پور، و صمد بارانی، “الگوی جامع عوامل تسهیل گر یادگیری در سازمان های دفاعی،” مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی، vol. 2، no. 4 ، pp. 1–28، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/267727/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button