مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,855
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,185
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط عزت نفس با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال 1397

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 78

چکیده

 مقدمه و هدف: از اهداف اصلی سیستم های آموزشی در جهت بهبود کیفیت و افزایش بهره وری دانشجویان, پیشرفت تحصیلی دانشجویان است. عزت نفس از عوامل روان شناختی مؤثر بر پیشرفت تحصیلی است که می تواند تأثیر مثبتی بر روند تحصیلی دانشجویان داشته باشد. مطالعه حاضر با هدف تعیین ارتباط عزت نفس با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال 1397 انجام شد. مواد و روش ها: پژوهش حاضر یک پژوهش مقطعی و از نوع توصیفی-همبستگی بود که به صورت سرشماری روی 194 نفر از دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان انجام شد. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل پرسشنامه ای مشتمل بر دو بخش بود. بخش اول در رابطه با مشخصات دموگرافیک واحدهای موردپژوهش و بخش دوم جهت سنجش وضعیت عزت نفس دانشجویان با استفاده از پرسشنامه استاندارد عزت نفس Rosenberg بود. همچنین بررسی پیشرفت تحصیلی دانشجویان با استفاده از نمره معدل کل دانشجویان صورت گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS-16 انجام شد. یافته ها: میانگین و انحراف معیار سن واحدهای مورد پژوهش برابر 3/18± 22/47 بود. 74 نفر (38/1%) از دانشجویان پسر و 120 نفر (69/1%) دختر بودند. میانگین و انحراف معیار نمره عزت نفس و معدل کل دانشجویان به ترتیب برابر 6/17± 4/81 و 1/28± 15/75 بود. نتایج مطالعه نشان دهنده همبستگی مثبت و معنی داری بین عزت نفس با معدل تحصیلی بود (0/194r= و 0/005p=). نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه و ارتباط انکارناپذیر عزت نفس بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان, انجام اقدامات و ارائه راه کارهایی برای ارتقاء عزت نفس دانشجویان می تواند موجب پیشرفت تحصیلی و بهبود کیفیت سیستم های آموزشی و بالینی دانشجویان پرستاری شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، دلنیا، کرمی، مهناز، قانعی قشلاق، رضا، نعمتی، سیده منا، و دهون، فاضل. (1397). بررسی ارتباط عزت نفس با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال 1397. پرستاری، مامایی و پیراپزشکی، 4(2 )، 71-78. SID. https://sid.ir/paper/267848/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی دلنیا، کرمی مهناز، قانعی قشلاق رضا، نعمتی سیده منا، دهون فاضل. بررسی ارتباط عزت نفس با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال 1397. پرستاری، مامایی و پیراپزشکی[Internet]. 1397؛4(2 ):71-78. Available from: https://sid.ir/paper/267848/fa

    IEEE: کپی

    دلنیا مرادی، مهناز کرمی، رضا قانعی قشلاق، سیده منا نعمتی، و فاضل دهون، “بررسی ارتباط عزت نفس با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال 1397،” پرستاری، مامایی و پیراپزشکی، vol. 4، no. 2 ، pp. 71–78، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/267848/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button