مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

506
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

617
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعة مؤلفة تمرکززدایی در آثار تصویری تألیفی پسامدرن

صفحات

 صفحه شروع 185 | صفحه پایان 213

چکیده

 گفتمان پسامدرن در کتاب­ های تصویری در محاورة بین مسائل جهانی و محلی عموماً با واقعیت­ های اجتماعی و اخلاقی و چندفرهنگی بیان شده است. درمجموع گفتمان پسامدرن در مسیر تمرکززدایی قرار دارد و این مؤلفه در فرایند متون دیداری زمینه ساز پرسش­ های فلسفی است؛ پرسش­ هایی که حضور مخاطب را به عنوان عاملی دیگر در چندفاعلیتی شدن کتاب­ های تصویری رقم می­ زند. درنتیجه در این کتاب­ ها که براساس دیدگاه تقابلی شکل گرفته­ اند, هیچ فردیت متمرکزی دیده نمی­ شود و تعامل اساسی­ ترین هدف در این کتاب­ هاست. هدف این پژوهش یافتن شیوه­ هایی است که تصویرگرمؤلف از آن ها به عنوان تمهیداتی در تمرکززدایی متن دیداری بهره می­ برد. این شیوه­ ها شامل کادربندی و فضاسازی, سازه­ های روایی و پویای تخیلی, شکست و انسداد زمانی و مکانی و منطق سوررئالیستی است که منجر به ایجاد تعامل در گفتمان پسامدرنیستی موجود شده و زمینه­ های پرسش­ ها و پژوهش­ های فلسفی را فراهم آورده است. بر همین اساس, کتاب صداهایی در پارک اثر آنتونی براون, به عنوان متغیر پژوهش, بررسی و در این میان, مثال­ هایی از آثار مشابه نیز برای درک بهتر موضوع ارائه شده است. سؤال این است که مؤلفه­ های تمرکززدا به وسیلة تصویرگر چگونه در تصویرسازی نمایان می­ شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مجاوری آگاه، مسعود، الهیاری، مجتبی، و شعیری، حمیدرضا. (1398). مطالعة مؤلفة تمرکززدایی در آثار تصویری تألیفی پسامدرن. روایت شناسی، 3(6 )، 185-213. SID. https://sid.ir/paper/268013/fa

    Vancouver: کپی

    مجاوری آگاه مسعود، الهیاری مجتبی، شعیری حمیدرضا. مطالعة مؤلفة تمرکززدایی در آثار تصویری تألیفی پسامدرن. روایت شناسی[Internet]. 1398؛3(6 ):185-213. Available from: https://sid.ir/paper/268013/fa

    IEEE: کپی

    مسعود مجاوری آگاه، مجتبی الهیاری، و حمیدرضا شعیری، “مطالعة مؤلفة تمرکززدایی در آثار تصویری تألیفی پسامدرن،” روایت شناسی، vol. 3، no. 6 ، pp. 185–213، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/268013/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button