مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,401
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

725
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استخراج شبکه تداعیات ذهنی افراد به برندهای خودروساز چینی با استفاده از تکنیک استعاره های استخراجی زالتمن(زیمت)

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 169

چکیده

برندهای خودروساز چینی در سال های اخیر رشد زیادی در بازار ایران داشته اند و سهم از بازار آن ها افزایش یافته است, در این تحقیق هدف محققین این بوده است که دریابند چه تداعیاتی در ذهن مخاطبان نسبت به برندهای خودروساز چینی وجود دارد, این تداعیات چه جنس و شدتی در ذهن مخاطبان دارند و چگونه این تداعیات باعث خرید خودروهای چینی می شوند. برای جمع آوری اطلاعات از مصاحبه و روش استعاره های استخراجی زالتمن (زیمت) استفاده شده است, جامعه مورد مطالعه افرادی بودند که تجربه استفاده از خودروهای چینی را داشته اند (استفاده کنندگان سابق, استفاده کنندگان فعلی). یافته های تحقیق به صورت نقشه و شبکه تداعیات ذهنی مخاطبان نشان داد که ویژگی ها, کارکردها و ارزش های خودروهای چینی عمدتاً منفی هستند و میزان تکرار تداعیات منفی در گفته های مخاطبان بیشتر بود. مهم ترین تداعیات مثبت شامل قیمت نسبتاً کم و مصرف کم سوخت بودند و مهم ترین تداعیات منفی شامل هزینه های نگهداری بالا, ریسک بالای فروش, بی کلاس بودن, برند ضعیف کشور و کیفیت فنی پایین خودرو بودند. تحقیق در مقایسه با تحقیقات پیشین عمدتاً نتایج یکسانی را از حیث تداعیات, نگرش ها, ویژگی ها, کارکردها و ارزش ها داشت و نشان داد که مانند بسیاری از نقاط دنیا نسبت به برند کشور چین و محصولات چینی تداعیات و نگرش های مثبتی وجود ندارد, اما به دلیل فعالیت این برندها در بازار کشورهای در حال توسعه و این واقعیت که مردم این کشورها از نظر مالی قدرت زیادی ندارند, علیرغم وجود تداعیات و نگرش های منفی نسبت به این محصولات, مردم آن ها را به دلایلی مانند ناچاری خریداری می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهدشتی شاهرخ، زهره، و بشیرپور، مهدی. (1398). استخراج شبکه تداعیات ذهنی افراد به برندهای خودروساز چینی با استفاده از تکنیک استعاره های استخراجی زالتمن(زیمت). مطالعات رفتار مصرف کننده، 6(1 )، 149-169. SID. https://sid.ir/paper/268087/fa

    Vancouver: کپی

    دهدشتی شاهرخ زهره، بشیرپور مهدی. استخراج شبکه تداعیات ذهنی افراد به برندهای خودروساز چینی با استفاده از تکنیک استعاره های استخراجی زالتمن(زیمت). مطالعات رفتار مصرف کننده[Internet]. 1398؛6(1 ):149-169. Available from: https://sid.ir/paper/268087/fa

    IEEE: کپی

    زهره دهدشتی شاهرخ، و مهدی بشیرپور، “استخراج شبکه تداعیات ذهنی افراد به برندهای خودروساز چینی با استفاده از تکنیک استعاره های استخراجی زالتمن(زیمت)،” مطالعات رفتار مصرف کننده، vol. 6، no. 1 ، pp. 149–169، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/268087/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button