مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,432
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,015
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی بازاریابی صادرات محصولات فرهنگی با توجه به رفتار مصرف کننده (مورد مطالعه: تابلونقاشی)

صفحات

 صفحه شروع 311 | صفحه پایان 332

چکیده

 امروزه صادرات و بویژه بخش بازاریابی در این حوزه به عنوان عامل برتری و مزیت رقابتی برای کشورهای در حال توسعه و نیز توسعه یافته مطرح شده است. از طرفی صادرات محصولات فرهنگی به عنوان محصولاتی که می تواند معرف سیمای واقعی و فرهنگی کشور ما بوده و کمک شایانی در جهت صادرات غیر نفتی باشد, در سال های اخیر از جهات مختلفی مورد توجه قرار گرفته است. بی تردید در این زمینه شناسایی عوامل و طراحی الگویی اثربخش برای صادرات محصولات فرهنگی در جامعه علمی قابل ملاحظه است. روش پژوهش مورد استفاده در این پژوهش از نوع آمیخته کیفی – کمی است بدین شرح که ابتدا عوامل اثرگذار بر بازاریابی صادرات بالغ بر 120 عامل از ادبیات پژوهش شناسایی شده و سپس با استفاده از «روش هفت مرحله ای کلایزی» تعداد 33 عامل مهم شناسایی و مورد تجزیه و تحلیل عاملی اکتشافی قرار گرفت. در بخش تحلیل کمی تعداد 29 عامل که به لحاظ بار عاملی تأیید شده اند با روش تحلیل مؤلفه های اصلی در 6 مفهوم طبقه بندی شده و به عنوان الگویی جهت موفقیت در بازاریابی صادرات محصولات فرهنگی شناسایی و معرفی شده اند. با توجه به نتایج پژوهش می توان گفت فرایند صادرات محصولات فرهنگی تا حدود زیادی به ادراکات و نحوه ی تعامل با مشتری بستگی دارد که خود نشأت گرفته از توانمندی های شرکت و ویژگی های محصول است که تحت عنوان ویژگی های داخلی مؤثر شناخته شده اند و ویژگی های خارجی اثرگذار در رتبه دوم اهمیت قرار دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقدیمی، توران، مشبکی اصفهانی، اصغر، صالحی امیری، رضا، و نوابخش، مهرداد. (1398). طراحی الگوی بازاریابی صادرات محصولات فرهنگی با توجه به رفتار مصرف کننده (مورد مطالعه: تابلونقاشی). مطالعات رفتار مصرف کننده، 6(1 )، 311-332. SID. https://sid.ir/paper/268090/fa

    Vancouver: کپی

    تقدیمی توران، مشبکی اصفهانی اصغر، صالحی امیری رضا، نوابخش مهرداد. طراحی الگوی بازاریابی صادرات محصولات فرهنگی با توجه به رفتار مصرف کننده (مورد مطالعه: تابلونقاشی). مطالعات رفتار مصرف کننده[Internet]. 1398؛6(1 ):311-332. Available from: https://sid.ir/paper/268090/fa

    IEEE: کپی

    توران تقدیمی، اصغر مشبکی اصفهانی، رضا صالحی امیری، و مهرداد نوابخش، “طراحی الگوی بازاریابی صادرات محصولات فرهنگی با توجه به رفتار مصرف کننده (مورد مطالعه: تابلونقاشی)،” مطالعات رفتار مصرف کننده، vol. 6، no. 1 ، pp. 311–332، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/268090/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button