مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,066
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

641
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه مردم نگارانه درک معنای برند ترک (مطالعه موردی منطقه آزاد انزلی)

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 80

چکیده

 اقبال مصرف کنندگان ایرانی به محصولات ساخت ترکیه به گونه ای است که بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی محصولات خود را ساخت ترکیه و بسیاری از فروشندگان ایرانی محصولات ساخت ایران را جنس ترک معرفی می کنند. در این شرایط تولیدکنندگان ایرانی صدای خاموش صحنه ی بازار هستند. هدف از پژوهش حاضر درک معنای تولیدکنندگان ایرانی از برند جنس ترک است که برای این منظور از روش پژوهش مردم نگاری با رویکرد انتقادی استفاده شد. جامعه ی آماری پژوهش تولیدکنندگان در منطقه آزاد انزلی, روش نمونه گیری غیراحتمالی هدفمند و حجم نمونه باز با قید دستیابی به اجماع نظری است. مصاحبه نیمه ساختاریافته, مشاهده غیرمستقیم و مستقیم, حضور در کنش های فردی و جمعی و یادداشت برداری راه های جمع آوری داده های مورد نیاز پژوهش است. استفاده از استقراء در بررسی داده های جمع آوری شده در فرآیند مشاهده, مصاحبه, یادداشت برداری, استخراج گزاره, کدگذاری باز, کشف مفهوم و کدگذاری محوری نشان داد که معنای تولیدکنندگان ایرانی از جنس ترک دارای سه مقوله ی پشتیبانی دولت ملّی گرای جمهوری ترکیه از برندهای با مبدأ ترکیه, پشتیبانی مردم ملّی گرای جمهوری ترکیه از برندهای با مبدأ ترکیه و فضای مناسب کسب وکار در جمهوری ترکیه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ترکستانی، محمدصالح، و جاهدی، پدرام. (1398). مطالعه مردم نگارانه درک معنای برند ترک (مطالعه موردی منطقه آزاد انزلی). مطالعات رفتار مصرف کننده، 6(1 )، 63-80. SID. https://sid.ir/paper/268093/fa

    Vancouver: کپی

    ترکستانی محمدصالح، جاهدی پدرام. مطالعه مردم نگارانه درک معنای برند ترک (مطالعه موردی منطقه آزاد انزلی). مطالعات رفتار مصرف کننده[Internet]. 1398؛6(1 ):63-80. Available from: https://sid.ir/paper/268093/fa

    IEEE: کپی

    محمدصالح ترکستانی، و پدرام جاهدی، “مطالعه مردم نگارانه درک معنای برند ترک (مطالعه موردی منطقه آزاد انزلی)،” مطالعات رفتار مصرف کننده، vol. 6، no. 1 ، pp. 63–80، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/268093/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button