Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,349
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,355
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین مدل رفتار خرید مصرف کننده در انتخاب محصولات لذت بخش با رویکرد آمیخته (مورد مطالعه: فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف)

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 103

چکیده

 شناخت اندکی درباره رفتار مصرف کننده بخصوص رفتار انتخاب مصرف کننده در برابر خرید و مصرف محصولات لذت بخش از فروشگاههای زنجیره ای همواره تخفیف در کشورهای در حال توسعه وجود دارد. هدف پژوهش حاضر طراحی مدل مفهومی رفتار خرید مصرف کننده در انتخاب محصولات لذت بخش بر اساس عوامل موثر بر خرید می باشد. رویکرد پژوهش آمیخته می باشد و از لحاظ هدف, کاربردی می باشد. به این ترتیب در بخش کیفی, داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته گردآوری و از استراتژی نظریه داده بنیاد مشتمل بر کدگذاری باز, محوری و انتخابی و نیز الگوی مبنایی این نظریه به منظور دستیابی به مدل مستخرج از پژوهش استفاده شده است. برای انتخاب نمونه, روش نمونه گیری گلوله برفی که جزو روش های نمونه گیری هدفمند می باشد, تا حصول اصل اشباع نظری بکار گرفته شد. همچنین در بخش کمی, داده ها از طریق پرسشنامه گردآوری و روش توصیفی پیمایشی با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری برای تحلیل و تبیین مدل پیشنهادی به کارگرفته شده است. نتایج کیفی پژوهش در قالب مدل تأیید شده و برازش یافته شامل شش مقوله یا بعد اصلی (انگیزش های خرید لذت بخش, ویژگی های فروشگاه, ویژگی های فردی, استراتژی ها, ارتباطات و وفاداری مشتری) و 23 بعد فرعی است. نتایج در بخش کمی نشان داد که انگیزش های خرید لذت بخش, ویژگی های فروشگاه, ویژگی های فردی بر استراتژی ها و ارتباطات تاثیر مثبت و معناداری دارند. همچنین استراتژی ها و ارتباطات بر وفاداری مشتریان در انتخاب محصولات لذت بخش تاثیر مثبت دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ترابی، فاطمه، رحیمی نیک، اعظم، ودادی، احمد، و اسماعیل پور، حسن. (1398). تبیین مدل رفتار خرید مصرف کننده در انتخاب محصولات لذت بخش با رویکرد آمیخته (مورد مطالعه: فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف). مطالعات رفتار مصرف کننده، 6(1 )، 81-103. SID. https://sid.ir/paper/268098/fa

    Vancouver: کپی

    ترابی فاطمه، رحیمی نیک اعظم، ودادی احمد، اسماعیل پور حسن. تبیین مدل رفتار خرید مصرف کننده در انتخاب محصولات لذت بخش با رویکرد آمیخته (مورد مطالعه: فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف). مطالعات رفتار مصرف کننده[Internet]. 1398؛6(1 ):81-103. Available from: https://sid.ir/paper/268098/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه ترابی، اعظم رحیمی نیک، احمد ودادی، و حسن اسماعیل پور، “تبیین مدل رفتار خرید مصرف کننده در انتخاب محصولات لذت بخش با رویکرد آمیخته (مورد مطالعه: فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف)،” مطالعات رفتار مصرف کننده، vol. 6، no. 1 ، pp. 81–103، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/268098/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا