مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,034
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,030
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش عوامل اجتماعی و فرهنگی در رفتار خرید مصرف کنندگان در شبکه های اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 166

چکیده

 امروزه بخشی از مشتریان, تمایل به خرید پوشاک از طریق شبکه­ های اجتماعی دارند که عوامل مختلفی بر این تمایل مؤثر هستند. یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر تمایل افراد به خرید پوشاک از طریق شبکه­ های اجتماعی, عوامل اجتماعی و فرهنگی است. ازاین رو, این پژوهش به دنبال بررسی نقش عوامل اجتماعی و فرهنگی در خرید پوشاک از طریق شبکه­ های اجتماعی است. در انجام این تحقیق از روش ترکیبی استفاده شده است. در بخش کیفی با بررسی ادبیات و مصاحبه با فروشندگان فعال در شبکه­ های اجتماعی متونی تهیه و کدگذاری گردید. مؤلفه ها در چهار مقوله نهایی دسته­ بندی و سپس در قالب مدل اولیه ارائه شدند. در بخش کمی, بر اساس مدل اولیه, پرسشنامه­ ای تدوین و در اختیار 385 نفر از خریداران پوشاک در شبکه­ های قرار گرفت و برای تحلیل داده­ ها از روش معادلات ساختاری و برای بررسی نقش میانجی از آزمون سوبل استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد که توصیه دوستان, تأیید دیگران و شرایط اجتماعی تأثیر معنی­ داری بر اعتماد افراد به شبکه­ های اجتماعی دارند و اعتماد افراد, تأثیر معنی­ داری بر تمایل مصرف­ کننده به خرید پوشاک از طریق شبکه­ های اجتماعی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهدشتی شاهرخ، زهره، ناصحی فر، وحید، خاشعی، وحید، و دانش پرور، میترا. (1398). نقش عوامل اجتماعی و فرهنگی در رفتار خرید مصرف کنندگان در شبکه های اجتماعی. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند، 7(28 )، 135-166. SID. https://sid.ir/paper/268133/fa

    Vancouver: کپی

    دهدشتی شاهرخ زهره، ناصحی فر وحید، خاشعی وحید، دانش پرور میترا. نقش عوامل اجتماعی و فرهنگی در رفتار خرید مصرف کنندگان در شبکه های اجتماعی. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند[Internet]. 1398؛7(28 ):135-166. Available from: https://sid.ir/paper/268133/fa

    IEEE: کپی

    زهره دهدشتی شاهرخ، وحید ناصحی فر، وحید خاشعی، و میترا دانش پرور، “نقش عوامل اجتماعی و فرهنگی در رفتار خرید مصرف کنندگان در شبکه های اجتماعی،” مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند، vol. 7، no. 28 ، pp. 135–166، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/268133/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button