مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,780
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,056
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر استراتژی های نوآوری بر عملکرد کسب وکارهای صادراتی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 22

چکیده

 با توجه به جایگاه و نقش صادرات در اهداف اقتصادی و اجتماعی کشور و همچنین, مطرح شدن موضوع رقابت در بازارهای بین المللی, لزوم توجه به کسب وکارها فعال در صادرات بیش ازپیش مهم است. این نوع کسب وکارها برای بقای خود در بازار, در مقابل رقبای بزرگ تر می توانند از طریق نوآوری بر اندازه غیراقتصادی خود غلبه کنند. با کاربردی کردن استراتژی های نوآوری, کسب وکارها خواهند توانست با خلق محصول جدید یا طراحی روش جدیدی برای تولید, عملکرد خود را بهبود بخشیده و به حیات خود در محیط ادامه دهند. در این تحقیق تأثیر دو مؤلفه استراتژی نوآوری محصول و استراتژی نوآوری فرایند بر عملکرد کسب وکارهای صادرکننده در شهر تبریز, بررسی شد. جامعه آماری این تحقیق شامل 230 شرکت که در 5 سال گذشته صادرات داشته اند در شهر تبریز بوده که تعداد 148 شرکت به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها و آزمون فرضیه های تعریف شده از روش مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد که فرضیه ها با نرم افزارهای SPSS18 وAMOS مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. نتایج حاکی از آن بود که استراتژی نوآوری محصول و فرایند بر عملکرد کسب وکارهای صادرکننده شهر تبریز تأثیر مثبت دارند, با توجه به آزمون تعدیل گری چنین حاصل شد که در شرایط شدت رقابت بالا استفاده از استراتژی نوآوری فرایند نسبت به استفاده از استراتژی نوآوری محصول کاراتر و اثربخش تر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیم نیا، فریبرز، خوراکیان، علیرضا، و قادری، فرشاد. (1397). بررسی تأثیر استراتژی های نوآوری بر عملکرد کسب وکارهای صادراتی. مدیریت کسب و کار بین المللی، 1(3 )، 1-22. SID. https://sid.ir/paper/268544/fa

    Vancouver: کپی

    رحیم نیا فریبرز، خوراکیان علیرضا، قادری فرشاد. بررسی تأثیر استراتژی های نوآوری بر عملکرد کسب وکارهای صادراتی. مدیریت کسب و کار بین المللی[Internet]. 1397؛1(3 ):1-22. Available from: https://sid.ir/paper/268544/fa

    IEEE: کپی

    فریبرز رحیم نیا، علیرضا خوراکیان، و فرشاد قادری، “بررسی تأثیر استراتژی های نوآوری بر عملکرد کسب وکارهای صادراتی،” مدیریت کسب و کار بین المللی، vol. 1، no. 3 ، pp. 1–22، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/268544/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button