مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

602
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

540
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیامدهای برندیابی ملی برای جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ابعاد سیاسی و اقتصادی

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 56

چکیده

 در سال های اخیر روند روبه رشدی در بهره برداری از مفاهیم برندسازی ملی ایجاد شده است. تمرکز اصلی آن تلاش ها بر ایجاد تمایز و جذابیت در کلاس جهانی است که قدرتمند و منحصربه فرد باشد تا برای اهداف مختلف سیاسی, اقتصادی و اجتماعی مورد بهره برداری قرار گیرد. این وظیفه را از وظایف مدرن دولت ها در قرن بیست و یکم می دانند که به دلایل مختلف در کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است. بر این اساس مقاله پیش رو به مفهوم پردازی پیامد های طراحی و توسعه هویت برند ملی و اجرای برنامه های برندیابی برای جمهوری اسلامی ایران پرداخته است. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش مصاحبه پژوهش کیفی بوده است. بر این اساس با بهره گیری از تکنیک گلوله برفی (و به صورت هدفمند) از یازده متخصص در حوزه های علوم سیاسی, مدیریت و اقتصاد, مصاحبه عمیق نیمه ساختارمند به عمل آمد. مصاحبه ها تا دستیابی به اشباع نظری پیش رفت, سپس داده ها کدگذاری و مفاهیم و مقوله ها شناسایی شدند. علاوه برآن متون مرتبط داخلی و خارجی از پایگاه های داده معتبر تا سال های 2018 بررسی و یافته ها با داده های اولیه به دست آمده از مصاحبه ها ترکیب شد. یافته ها حاکی از آن است که بنابر دلایل متعدد, می بایست گفتمان برندیابی ملی در اولویت برنامه های کشور قرارگیرد, چرا که علاوه بر اجبار ناشی از توسعه فضای رقابت در جذب گردشگران, سرمایه گذاران, نخبه های علمی و. . ., ضرورت بازسازی برند ملی با هدف رفع کلیشه های منفی (به دلیل تلاش رسانه ای نظام سلطه) از اهمیت دوچندانی برخوردار شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی فر، یوسف، احمدیان، قدرت، و حشمتی، افشین. (1398). پیامدهای برندیابی ملی برای جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ابعاد سیاسی و اقتصادی. مطالعات اقتصاد سیاسی بین الملل، 2(1 )، 25-56. SID. https://sid.ir/paper/268909/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی فر یوسف، احمدیان قدرت، حشمتی افشین. پیامدهای برندیابی ملی برای جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ابعاد سیاسی و اقتصادی. مطالعات اقتصاد سیاسی بین الملل[Internet]. 1398؛2(1 ):25-56. Available from: https://sid.ir/paper/268909/fa

    IEEE: کپی

    یوسف محمدی فر، قدرت احمدیان، و افشین حشمتی، “پیامدهای برندیابی ملی برای جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ابعاد سیاسی و اقتصادی،” مطالعات اقتصاد سیاسی بین الملل، vol. 2، no. 1 ، pp. 25–56، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/268909/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button