مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

456
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر الگودهی دامنه ای بر یادگیری مولفه های حرکت

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 64

چکیده

 پیش زمینه: نویسندگان در این تحقیق به بررسی تاثیر الگودهی دامنه ای در یادگیری زمانبندی نسبی و زمانبندی مطلق پرداختند. روش شناسی: شرکت کنندگان 10 دانش آموز پسر دبیرستانی بودند که به طور داوطلبانه در این آزمون شرکت کردند (میانگین سن= 16 سال, انحراف معیار= 942/0 سال). هیچ یک از شرکت کننده ها تجربه قبلی از تکلیف و یا اطلاعاتی درباره هدف آزمون نداشتند. آنها باید ضربه چیپ فوتبال را تحت شرایط الگودهی دامنه ای (دریافت الگو زمانی که اجرای شرکت کننده خارج از دامنه یا محدوده تعیین شده بود) یا الگودهی جفت شده (دریافت تعداد مشابه از الگوی ارائه شده در گروه دامنه ای) یاد می گرفتند. یافته ها: نتایج نشان داد که گروه دامنه ای در یادگیری زمانبندی نسبی نسبت به گروه جفت شده بیشتر تحت تاثیر قرار گرفتند. نتیجه گیری: نتایج حاکی از این بود که مزایای کاهش توالی بازخورد به یادگیری مشاهده ای نیز قابل تعمیم است. نویسندگان پیشنهاد می کنند که این روش ممکن است یک روش مناسب برای یادگیری زمانبندی نسبی باشد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حامدی، سپیده، بهرام، عباس، شیرزادعراقی، الهام، و بابایی، فرزاد. (1398). تاثیر الگودهی دامنه ای بر یادگیری مولفه های حرکت. رهیافت های نو در علوم ورزشی، 1(1 )، 53-64. SID. https://sid.ir/paper/268928/fa

    Vancouver: کپی

    حامدی سپیده، بهرام عباس، شیرزادعراقی الهام، بابایی فرزاد. تاثیر الگودهی دامنه ای بر یادگیری مولفه های حرکت. رهیافت های نو در علوم ورزشی[Internet]. 1398؛1(1 ):53-64. Available from: https://sid.ir/paper/268928/fa

    IEEE: کپی

    سپیده حامدی، عباس بهرام، الهام شیرزادعراقی، و فرزاد بابایی، “تاثیر الگودهی دامنه ای بر یادگیری مولفه های حرکت،” رهیافت های نو در علوم ورزشی، vol. 1، no. 1 ، pp. 53–64، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/268928/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button