مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

11,676
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

599
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر بخشی آموزش مفاهیم آینده نگاری و مرجعیت علمی به دانشجویان در گروه های کوچک: مطالعه نیمه تجربی در اجرای برنامه های بسته ظرفیت سازی برای کسب مرجعیت علمی

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 24

چکیده

 سابقه و هدف: توانمندسازی دانشجویان در برابر چالش ها و نیازهای آینده با روش های اثر بخش آموزشی, از وظایف مهم آموزش عالی سلامت جهت کسب مرجعیت علمی است. این مطالعه با هدف بررسی اثر بخشی آموزش مفاهیم آینده نگاری و مرجعیت علمی در گروه های کوچک انجام شد. روش کار: این مطالعه توصیفی-تحلیلی بوده, نمونه از بین دانشجویان استعداد درخشان به تعداد 26 نفر انتخاب و در کارگاه آموزشی آشنایی با آینده نگاری و مرجعیت علمی, در سه گروه کوچک مشارکت داده شدند. ابزار پژوهش, پرسشنامه محقق ساخته شامل مفاهیم آموزشی کارگاه بودکه قبل و پس از برگزاری در اختیار قرار گرفت. توصیف و تحلیل تاثیر کارگاه, با نرم افزار spss21 و آماره های توصیفی و آزمون آماری کروسکال– والیس در سطح معنی داری 05/0 انجام گرفت. یافته ها: میانگین سنی 92/22, حدود نیمی از دانشجویان, در دانشکده پزشکی و اکثرا (%5/38) در مقطع کارشناسی بوده اند. مقایسه میانگین نمرات قبل و پس از برگزاری کارگاه نشان داد, اثر برگزاری کارگاه در افزایش آگاهی دانشجویان نسبت به مقوله آینده نگاری و مرجعیت علمی معنادار بوده است. 4/95 درصد دانشجویان به محتوای دوره آموزشی علاقه مند و 9/90 درصد با کاربردی بودن موضوع و مناسب بودن شیوه برگزاری موافق و 7/72 درصد موافقت خود را با الزام برگزاری این کارگاه برای سایر دانشجویان اعلام نمودند. نتیجه گیری: آموزش مفاهیم آینده نگاری و مرجعیت علمی در گروه های کوچک, گامی موثر در توانمند سازی دانشجویان در زمینه آینده نگاری و مرجعیت علمی در راستای اهداف برنامه تحول و نوآوری در آموزش پزشکی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقاتباررودباری، جمیله، و جوانیان، مصطفی. (1397). بررسی اثر بخشی آموزش مفاهیم آینده نگاری و مرجعیت علمی به دانشجویان در گروه های کوچک: مطالعه نیمه تجربی در اجرای برنامه های بسته ظرفیت سازی برای کسب مرجعیت علمی. نوین سلامت (Current Research in Medical Sciences)، 3(2 )، 19-24. SID. https://sid.ir/paper/269287/fa

    Vancouver: کپی

    آقاتباررودباری جمیله، جوانیان مصطفی. بررسی اثر بخشی آموزش مفاهیم آینده نگاری و مرجعیت علمی به دانشجویان در گروه های کوچک: مطالعه نیمه تجربی در اجرای برنامه های بسته ظرفیت سازی برای کسب مرجعیت علمی. نوین سلامت (Current Research in Medical Sciences)[Internet]. 1397؛3(2 ):19-24. Available from: https://sid.ir/paper/269287/fa

    IEEE: کپی

    جمیله آقاتباررودباری، و مصطفی جوانیان، “بررسی اثر بخشی آموزش مفاهیم آینده نگاری و مرجعیت علمی به دانشجویان در گروه های کوچک: مطالعه نیمه تجربی در اجرای برنامه های بسته ظرفیت سازی برای کسب مرجعیت علمی،” نوین سلامت (Current Research in Medical Sciences)، vol. 3، no. 2 ، pp. 19–24، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269287/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button