Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,062
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

769
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی روش آموزش بایبی (5E) بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 86

چکیده

 بکارگیری صرف روش های آموزش سنتی, پاسخگوی نیاز نظام تعلیم وتربیت امروزه نیست؛ در نظام های آموزش امروزی, شیوه های جدید و فعال تدریس در فرایند یاددهی-یادگیری مورد توجه بسیار قرار گرفته است. مطالعه حاضر با هدف روش آموزش بایبی (5E) بر انگیزش پیشرفت دانش آموزان در درس زبان انگلیسیانجام گرفت. مطالعه به روش شبه تجربی انجام شد. جامعه آماری, شامل کلیه دانش آموزان پسر سال سوم دوره متوسطه اول شهرستان سرپل ذهاب در سال تحصیلی 96-1395 بود. به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای, تعداد66 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش آزمون انگیزش پیشرفت هرمنس بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از شاخص های میانگین و انحراف معیار و آزمون تحلیل کواریانس انجام شد. نتایج نشان داد که میانگین نمرات انگیزش پیشرفت دانش آموزان گروه آزمایش که از الگوی طراحی آموزشی بایبی برای آموزش آنها استفاده شده بود به شکل معنی دار آماری از گروه کنترل که به شکل متداول آموزش دیده بودند در پس آزمون, بیشتر بود(p=0. 001). همچنین بین میانگین نمرات گروه های آزمایش و کنترل در آزمون انگیزش پیشرفت تفاوت معنی دار آماری یافت شد(p<0/05).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدی زاده، آرزو، فیروزآبادی، پریوش سادات، محمدی، حیدر، شریفی نجف آبادی، اطهر، محمدی، فرحان، و منصوری، نعمت. (1396). اثربخشی روش آموزش بایبی (5E) بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. آموزش پژوهی، 3(9 )، 67-86. SID. https://sid.ir/paper/269385/fa

    Vancouver: کپی

    مهدی زاده آرزو، فیروزآبادی پریوش سادات، محمدی حیدر، شریفی نجف آبادی اطهر، محمدی فرحان، منصوری نعمت. اثربخشی روش آموزش بایبی (5E) بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. آموزش پژوهی[Internet]. 1396؛3(9 ):67-86. Available from: https://sid.ir/paper/269385/fa

    IEEE: کپی

    آرزو مهدی زاده، پریوش سادات فیروزآبادی، حیدر محمدی، اطهر شریفی نجف آبادی، فرحان محمدی، و نعمت منصوری، “اثربخشی روش آموزش بایبی (5E) بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان،” آموزش پژوهی، vol. 3، no. 9 ، pp. 67–86، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269385/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا