مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

823
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

671
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش مولفه های مهارت ارتباطی در تدریس (مطالعه موردی: مدرسان تربیت بدنی)

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 78

چکیده

 در این پژوهش, مهارت ارتباطی مدرسان تربیت بدنی مورد مطالعه قرار گرفت. ابتدا با مروری بر کارهای انجام شده مدل فرضی پژوهش انتخاب گردید. پس از ترجمه با توجه به نظر مشورتی گروه خبرگان پرسشنامه ی سنجش مهارت ارتباطی مدرسان تربیت بدنی را طراحی و پس از تطبیق با نسخه ی اصلی و تأیید گروه خبرگان, به صاحبان فرایند یعنی مدرسان تربیت بدنی ارائه شد سپس پاسخ های دریافتی را وارد نرم افزار SPSS ورژن 23 نموده و پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ ضریب 774/0 به دست آمد. بعد از آن با استفاده از آنالیز عاملی اکتشافی, مدل پیشنهادی مهارت ارتباطی مدرسان تربیت بدنی تعیین شد. سپس با وارد کردن داده ها در نرم افزار LISREL ورژن 8. 80, آنالیز عاملی تأییدی پرسشنامه تبیین گردید. در نهایت, مهارت ارتباطی مدرسان تربیت بدنی با سه عامل بیان, مدیریت مکالمه و توجه معرفی گردید مشاهده می شود اولین مولفه ی تأثیرگذار در تدریس به زبان فارسی بیان است, لذا می توان این نتیجه را مد نظر قرار داد که در بافت تدریس به زبان فارسی, گفتار استاد می تواند اولین و مهم ترین تأثیر را در برقراری ارتباط با دانشجویان داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عزتی لارسری، ابراهیم، و عاشقی، بهنام. (1398). سنجش مولفه های مهارت ارتباطی در تدریس (مطالعه موردی: مدرسان تربیت بدنی). آموزش پژوهی، 5(17 )، 68-78. SID. https://sid.ir/paper/269402/fa

    Vancouver: کپی

    عزتی لارسری ابراهیم، عاشقی بهنام. سنجش مولفه های مهارت ارتباطی در تدریس (مطالعه موردی: مدرسان تربیت بدنی). آموزش پژوهی[Internet]. 1398؛5(17 ):68-78. Available from: https://sid.ir/paper/269402/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم عزتی لارسری، و بهنام عاشقی، “سنجش مولفه های مهارت ارتباطی در تدریس (مطالعه موردی: مدرسان تربیت بدنی)،” آموزش پژوهی، vol. 5، no. 17 ، pp. 68–78، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269402/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button