Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,054
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,795
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مروری بر کاربرد آموزش مبتنی بر مغز در کلاس زیست شناسی

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 68

چکیده

 هدف اصلی این مطالعه, معرفی جایگاه و اهمیت آموزش مبتنی بر مغز در یادگیری دروس به ویژه درس زیست شناسی است. در حال حاضر گرایش به پژوهش های اشتراکی علوم اعصاب و تعلیم و تربیت در محافل علمی با اقبال مواجه شده است و بیانگر استفاده از همه ی ظرفیت ها و بخش های مغز در یادگیری است. روش گرداوری داده ها در این پژوهش اسنادی است و نویسنده با مطالعه و بررسی برخی منابع سعی بر توصیف و تحلیل یادگیری مبتنی بر مغز از ابعاد مختلف نموده است و در برخی موارد از تجارب شخصی خود در تدریس بهره جسته و مثال هایی در تدریس زیست شناسی ذکر کرده است. یکی از چالش های امروزی در علم یاددهی یادگیری پاسخ به این سؤال است که به کارگیری یافته های برآمده از مطالعات علوم اعصاب شناختی درباره یادگیری تا چه حد می تواند در بهبود کیفیت آموزش و یادگیری مؤثر واقع شود و اساساً زبان علوم اعصاب و علم یاددهی یادگیری تا چه اندازه مشترک است. در این مطالعه به ذکر گام های موثر در استفاده از همه ی بخش های مغز در آموزش و یادگیری, معرفی محیط ها و مولفه های یادگیری مغز و نیز اصول یادگیری مغز, پرداخته شده است. به نظر می رسد دبیران زیست شناسی به دلیل آشنایی با عملکرد مغز, در این روش موفق تر هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیرعلیزاده، بتول. (1398). مروری بر کاربرد آموزش مبتنی بر مغز در کلاس زیست شناسی. پژوهش در آموزش زیست شناسی، 1(2 )، 57-68. SID. https://sid.ir/paper/269420/fa

    Vancouver: کپی

    شیرعلیزاده بتول. مروری بر کاربرد آموزش مبتنی بر مغز در کلاس زیست شناسی. پژوهش در آموزش زیست شناسی[Internet]. 1398؛1(2 ):57-68. Available from: https://sid.ir/paper/269420/fa

    IEEE: کپی

    بتول شیرعلیزاده، “مروری بر کاربرد آموزش مبتنی بر مغز در کلاس زیست شناسی،” پژوهش در آموزش زیست شناسی، vol. 1، no. 2 ، pp. 57–68، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269420/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا