Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,797
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

791
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتاب زیست شناسی پایه دهم دوره دوم متوسطه رشته علوم تجربی از منظر فعال و غیرفعال بودن بر مبنای الگوی ویلیام رومی

صفحات

 صفحه شروع 50 | صفحه پایان 61

چکیده

 تحول در نظام آموزشی معادل با تحول در نیروی انسانی آن کشور و سازندگی در آینده است. یکی از عناصر مهم و اساسی هر نظام آموزشی, کتاب درسی است و بهبود این بخش منجر به تغییراتی مهم در جامعه و تغییر گسترده در سیر یادگیری می شود. در این پژوهش کتاب زیست شناسی پایه دهم دوره دوم متوسطه رشته علوم تجربی سال 1396, طبق الگوی فعال-غیرفعال ویلیام رومی مورد بررسی قرارداده شد. روش تحقیق, تحلیل محتوا است. جامعه آماری پژوهش, کتاب زیست شناسی پایه دهم دوره دوم متوسطه رشته علوم تجربی سال 1396 است. بر اساس یافته های پژوهش, ضریب درگیری یادگیرنده در بخش های متن, تصاویر و فعالیت ها به ترتیب 038/0, 1/0 و 65/0 به دست آمد. نتایج نشان دهنده ی فعال بودن کتاب در قسمت فعالیت ها و غیرفعال بودن آن در دو بخش متن و تصاویر است. فعال بودن کتاب به معنای قدرت درگیری دانش آموز درروند آموزش است؛ قدرتی که در آموزش غیرفعال دیده نمی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اوستا، میهن، ایمانی، فائزه، و علویان، فیروزه. (1398). تحلیل محتوای کتاب زیست شناسی پایه دهم دوره دوم متوسطه رشته علوم تجربی از منظر فعال و غیرفعال بودن بر مبنای الگوی ویلیام رومی. پژوهش در آموزش زیست شناسی، 1(1 )، 50-61. SID. https://sid.ir/paper/269425/fa

    Vancouver: کپی

    اوستا میهن، ایمانی فائزه، علویان فیروزه. تحلیل محتوای کتاب زیست شناسی پایه دهم دوره دوم متوسطه رشته علوم تجربی از منظر فعال و غیرفعال بودن بر مبنای الگوی ویلیام رومی. پژوهش در آموزش زیست شناسی[Internet]. 1398؛1(1 ):50-61. Available from: https://sid.ir/paper/269425/fa

    IEEE: کپی

    میهن اوستا، فائزه ایمانی، و فیروزه علویان، “تحلیل محتوای کتاب زیست شناسی پایه دهم دوره دوم متوسطه رشته علوم تجربی از منظر فعال و غیرفعال بودن بر مبنای الگوی ویلیام رومی،” پژوهش در آموزش زیست شناسی، vol. 1، no. 1 ، pp. 50–61، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269425/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی