Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,843
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,837
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتاب زیست شناسی پایه یازدهم از منظر فعال یا غیرفعال بودن براساس روش ویلیام رومی

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 72

چکیده

 این مطالعه با هدف تحلیل محتوای کتاب زیست شناسی پایه یازدهم رشته علوم تجربی, چاپ سال 1398 از منظر فعال یا غیر فعال بودن بر مبنای الگوی ویلیام رومی انجام شد. روش تحقیق توصیفی و روش مطالعه از نوع تحلیل محتوای کمی بوده و برای بررسی داده ها و اطلاعات از روش های مناسب آمار توصیفی ( فراوانی, درصد فراوانی و میانگین) و محاسبه ضریب درگیری بر اساس فرمول ویلیام رومی استفاده شد. بر اساس یافته های پژوهش, ضریب درگیری یادگیرنده در بخش های متن, تصاویر, پرسش ها و فعالیت های آزمایشگاهی به ترتیب 08/0, 37/0, 35/1و 08/0 به دست آمد. همچنین ضریب درگیری یادگیرنده در قسمت متن بخش گیاهی کتاب 12/0 و در بخش جانوری 084/0 به دست آمد. نتایج نشا ن دهنده ی فعال بودن کتاب در قسمت پرسش ها و غیرفعال بودن آن در بخش های متن, تصاویر و فعالیت های آزمایشگاهی است. همچنین مقایسه بین محتوای متن بخش جانوری با متن بخش گیاهی نمایانگر آن است که در هر دو بخش, متن کتاب به صورت غیر فعال نگاشته شده است و میزان غیر فعال بودن در مباحث جانوری بیشتر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    براهونی مقدم، نورمحمد. (1398). تحلیل محتوای کتاب زیست شناسی پایه یازدهم از منظر فعال یا غیرفعال بودن براساس روش ویلیام رومی. پژوهش در آموزش زیست شناسی، 1(3 )، 53-72. SID. https://sid.ir/paper/269431/fa

    Vancouver: کپی

    براهونی مقدم نورمحمد. تحلیل محتوای کتاب زیست شناسی پایه یازدهم از منظر فعال یا غیرفعال بودن براساس روش ویلیام رومی. پژوهش در آموزش زیست شناسی[Internet]. 1398؛1(3 ):53-72. Available from: https://sid.ir/paper/269431/fa

    IEEE: کپی

    نورمحمد براهونی مقدم، “تحلیل محتوای کتاب زیست شناسی پایه یازدهم از منظر فعال یا غیرفعال بودن براساس روش ویلیام رومی،” پژوهش در آموزش زیست شناسی، vol. 1، no. 3 ، pp. 53–72، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269431/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا