مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,755
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

873
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتاب های درسی شیمی دوره دوم متوسّطه براساس مؤلّفه-های آموزش زیست محیطی با استفاده از روش آنتروپی شانون

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 39

چکیده

 این پژوهش با هدف تحلیل محتوای کتاب های شیمی دوره دوم متوسّطه از نظر توجّه به مؤلّفه های آموزش زیست محیطی انجام شده است. پژوهش از نوع توصیفی و تحلیل محتوا بوده و سه کتاب شیمی پایه های دهم تا دوازدهم در قالب ابعاد متن, تصویر و تمرین با روش آنتروپی شانون مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می دهند که در این کتابها توجّه یکسانی به مؤلّفه های آموزش زیست محیطی نشده است. از نظر درجه اهمّیّت هر مؤلّفه نیز, مؤلّفه شماره 4 (بهره وری و مصرف بهینه از مواد, منابع و انرژی های موجود) با درجه اهمّیّت 168/0 مهمترین مؤلّفه و مؤلّفه شماره 6 (تأثیر آلاینده ها بر زیست بوم های کره زمین) با درجه اهمّیّت 107/0, کم اهمّیّت ترین مؤلّفه ی آموزش زیست محیطی در کتاب های شیمی هر سه پایه بشمار می رود. همچنین مشخص شد که مؤلّفه های آموزش زیست محیطی در کتاب های شیمی هر سه پایه ی دهم, یازدهم و دوازدهم بیشتر در قالب «متن» ارائه شده اند. فراوانی مؤلّفه های آموزش زیست محیطی در بعد تصویر, بخصوص در کتاب شیمی پایه ی یازدهم اندک بوده و یکی از نقاط ضعف این کتاب ها محسوب می شود. فراوانی مؤلّفه های آموزش زیست محیطی در بعد تمرین با توجّه به زمان آموزشی و حجم کل مطالب نسبتا" مناسب ارزیابی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، امیر مسعود، و امانی، وحید. (1398). تحلیل محتوای کتاب های درسی شیمی دوره دوم متوسّطه براساس مؤلّفه-های آموزش زیست محیطی با استفاده از روش آنتروپی شانون. پژوهش در آموزش شیمی، 1(4 )، 19-39. SID. https://sid.ir/paper/269439/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی امیر مسعود، امانی وحید. تحلیل محتوای کتاب های درسی شیمی دوره دوم متوسّطه براساس مؤلّفه-های آموزش زیست محیطی با استفاده از روش آنتروپی شانون. پژوهش در آموزش شیمی[Internet]. 1398؛1(4 ):19-39. Available from: https://sid.ir/paper/269439/fa

    IEEE: کپی

    امیر مسعود حسینی، و وحید امانی، “تحلیل محتوای کتاب های درسی شیمی دوره دوم متوسّطه براساس مؤلّفه-های آموزش زیست محیطی با استفاده از روش آنتروپی شانون،” پژوهش در آموزش شیمی، vol. 1، no. 4 ، pp. 19–39، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269439/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button