مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,652
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,238
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کج فهمی های رایج دانش آموزان در مفاهیم مرتبط با پیوندهای شیمیایی

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 89

چکیده

کج فهمی به ساختار دانشی اطلاق می شود که در بافت های گوناگون فعّال می شود و در مقابل تغییر مقاوم است. به عبارت دیگر هر نوع ایراد علمی در ساختار دانشی فرد را کج فهمی می نامند. کج فهمی به تصوّرات قبلی, افکار و باورهای غیرعلمی, و مفاهیم درهم اشاره می کند و حالتی را نشان می دهد که در آن عقاید دانش آموزان با تفسیر علمی مدرن کاملاً مغایر است. امروزه کج فهمی دانش آموزان در دروس مختلف, تهدیدی مهمّ در فرایند کلی یاددهی-یادگیری در سطح مدرسه یا دانشگاه است. کج فهمی ها طیفی گسترده از مفاهیم علمی را در بر می گیرد. کج فهمی ها نه تنها در شیمی, بلکه در سایر رشته ها در همه ی سطوح مسبّب مشکلات عمده مربّیان علوم, محقّقان علمی, معلّمان و دانش آموزان هستند. بنابر این نه تنها پی بردن به کج فهمی دانش آموزان از مفاهیم شیمی, امری حیاتی است, بلکه تغییر دیدگاه آنها چالش اصلی معلّمان نیز هست. بر همین اساس در مقاله ی حاضر به بررسی مروری کج فهمی های رایج دانش آموزان در مورد مفهوم پیوندهای شیمیایی پرداخته شده و به برخی از عوامل مؤثّر در ایجاد این نوع کج فهمی ها و دسته بندی دلایل موجود اشاره شده و برخی راهکارها و پیشنهادهایی راجع به حلّ این معضل ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عظمت، جعفر، و خدایی، علیرضا. (1398). بررسی کج فهمی های رایج دانش آموزان در مفاهیم مرتبط با پیوندهای شیمیایی. پژوهش در آموزش شیمی، 1(4 )، 73-89. SID. https://sid.ir/paper/269443/fa

    Vancouver: کپی

    عظمت جعفر، خدایی علیرضا. بررسی کج فهمی های رایج دانش آموزان در مفاهیم مرتبط با پیوندهای شیمیایی. پژوهش در آموزش شیمی[Internet]. 1398؛1(4 ):73-89. Available from: https://sid.ir/paper/269443/fa

    IEEE: کپی

    جعفر عظمت، و علیرضا خدایی، “بررسی کج فهمی های رایج دانش آموزان در مفاهیم مرتبط با پیوندهای شیمیایی،” پژوهش در آموزش شیمی، vol. 1، no. 4 ، pp. 73–89، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269443/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button