مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

563
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

621
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر رشته ی تحصیلی دانشجومعلّمان در مقطع دبیرستان بر راهبردهای تدریس دروس آزمایشگاهی مانند علوم

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 98

چکیده

 تجربیات یادگیری در دوران تحصیل دانشجومعلّمان می تواند بر درک آن ها از طبیعت علوم و روش های آموزش آن و همچنین نظرات ناشی از آن در فرایند یاددهی-یادگیری مؤثر باشد. هدف از این پژوهش بررسی میزان تأثیرگذاری دوره آموزشی مقطع متوسطه بر دانشجو معلّمان ترم اول آموزش ابتدایی از لحاظ راهبرد نهفته در ذهن آن ها در فرایند یاددهی– یادگیری درس علوم مقطع ابتدایی است. جامعه ی آماری تحقیق شامل دانشجو معلّمان رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان مازندران از سه رشته تحصیلی مختلف است. نمونه ی آماری با جامعه ی آماری در این روش برابر است. داده های مورد نیاز بر اساس چک لیست آزمون "یک معلّم علوم را نقاشی کن" جمع آوری شده و آنالیز واریانس جهت پیدا کردن ارتباط معنی دار بین نوع دیپلم دانشجو معلّمان و راهبرد یاددهی آن ها انجام پذیرفت. نتایج نشان داد که راهبرد غالب در بین دانشجویان ترم اول بر اساس تجربیات آن ها در گروه ریاضی فیزیک و علوم انسانی روش مفهومی و در گروه علوم تجربی انتقالی می باشد. همچنین, اختلاف معنی داری بین نوع رشته تحصیلی دانشجو معلّمان در راهبرد اولیه آن ها در امر یاددهی علوم وجود نداشت و دانشجو معلّمان نگرش تقریباً یکسانی در برپا کردن کلاس علوم از خود نشان دادند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احسانی تیلمی، سلما. (1398). بررسی تأثیر رشته ی تحصیلی دانشجومعلّمان در مقطع دبیرستان بر راهبردهای تدریس دروس آزمایشگاهی مانند علوم. پژوهش در آموزش شیمی، 1(1 )، 81-98. SID. https://sid.ir/paper/269450/fa

    Vancouver: کپی

    احسانی تیلمی سلما. بررسی تأثیر رشته ی تحصیلی دانشجومعلّمان در مقطع دبیرستان بر راهبردهای تدریس دروس آزمایشگاهی مانند علوم. پژوهش در آموزش شیمی[Internet]. 1398؛1(1 ):81-98. Available from: https://sid.ir/paper/269450/fa

    IEEE: کپی

    سلما احسانی تیلمی، “بررسی تأثیر رشته ی تحصیلی دانشجومعلّمان در مقطع دبیرستان بر راهبردهای تدریس دروس آزمایشگاهی مانند علوم،” پژوهش در آموزش شیمی، vol. 1، no. 1 ، pp. 81–98، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269450/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button