مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

282
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

519
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل تأثیرگذار بر اجرای آموزش بالینی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان و ارائه الگویی برای اجرای مؤثر آن

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 85

چکیده

 کیفیت آموزش و یاددهی یکی از مهمترین عوامل در یادگیری دانش آموزان, در عصر حاضر, شناخته شده است؛ بنابراین, توجه به آماده سازی معلمان, در رأس برنامه های اصلاحی اکثر کشورهای جهان قرار گرفته است. آنها به دنبال پاسخ دادن به این سؤال هستند که «بهترین روش برای آماده سازی مؤثر معلمان چیست؟ » پاسخ به این سؤال, به مطالعات گسترده ای منجر شد که در بسیاری از آنها, بر اهمیت کاربرد آموزش های بالینی در آماده سازی معلمان, با الگوبرداری از دانشکده های پزشکی و بیمارستان های وابسته به آنها, تأکید شده است. از این رو هدف پژوهش حاضر, شناسایی عوامل تأثیرگذار بر اجرای این نوع آموزش در آماده سازی دانشجومعلمان در ایران است. این مطالعه, یک پژوهش کیفی است که با استفاده از روش گرندد تئوری انجام شده است؛ در این پژوهش با استفاده از روش گلوله برفی, تعداد 60 نفر از کارشناسان, استادان, معلمان و دانشجویان شناسایی و با آنان مصاحبه شده است. اطلاعات به دست آمده از این مصاحبه ها, به صورت مکتوب درآمده و با استفاده از روش مقایسه مداوم استراوس و کوربین, تجزیه و تحلیل شده است؛ 11 مضمون اصلی از یافته ها آشکار شد که می تواند بر اجرای مؤثر آموزش بالینی تأثیرگذار باشد. این مضمون ها عبارت اند از: هماهنگی و انسجام دانشگاه و مدرسه, ساختارسازی برای عمل, شکل گیری یک محیط آموزشی تعاملی, برنامه ریزی عملیاتی مشارکتی, توسعه حرفه ای پرسنل, توسعه تجارب بالینی دانشجو, گفت وگوی حرفه ای, ارزیابی عملکردمحور, ارائه بازخورد, به سازی زنجیره یادگیری و پشتیبانی مالی. پس از استخراج مقولات عمده و تعیین مقوله هسته ای در مرحله کدگذاری انتخابی, با استفاده از تعقیب خط اصلی داستان در چارچوب یک مدل پارادایمی که در بر گیرنده شرایط, فرایندها, تعاملات و پیامدهایی بود, نظریه زمینه ای ارائه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستگاری، نرجس، موسی پور، نعمت اله، و ناطقی، فائزه. (1396). شناسایی عوامل تأثیرگذار بر اجرای آموزش بالینی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان و ارائه الگویی برای اجرای مؤثر آن. مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)، 1(2 )، 55-85. SID. https://sid.ir/paper/269471/fa

    Vancouver: کپی

    رستگاری نرجس، موسی پور نعمت اله، ناطقی فائزه. شناسایی عوامل تأثیرگذار بر اجرای آموزش بالینی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان و ارائه الگویی برای اجرای مؤثر آن. مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)[Internet]. 1396؛1(2 ):55-85. Available from: https://sid.ir/paper/269471/fa

    IEEE: کپی

    نرجس رستگاری، نعمت اله موسی پور، و فائزه ناطقی، “شناسایی عوامل تأثیرگذار بر اجرای آموزش بالینی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان و ارائه الگویی برای اجرای مؤثر آن،” مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)، vol. 1، no. 2 ، pp. 55–85، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269471/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button