Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,358
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,522
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتاب جدید التألیف علوم تجربی ششم ابتدایی به روش ویلیام رومی درسال تحصیلی 96-1395

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 27

چکیده

 مقدمه: هدف پژوهش حاضر, بررسی و تحلیل کتاب علوم جدید التألیف ششم دبستان در سال تحصیلی 96-95 با روش دعوت به پژوهش ویلیام رومی و به دست آوردن شاخص درگیری یادگیرنده با کتاب است. هدف: می خواهد به سوال زیر پاسخ دهد که: متون, تصاویر و پرسش های موجود در کتاب تا چه اندازه موجب فعال شدن دانش آموز در کلاس می شود؟ روش: این پژوهش به روش تحلیل محتوا انجام گرفته شد. جامعه ی مورد مطالعه در این پژوهش کتاب علوم جدید التالیف علوم تجربی ششم دبستان بود که کل کتاب با توجه به اهداف پژوهش به عنوان نمونه انتخاب و مورد بررسی قرار گرفت. واحد مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل متن, پرسش ها, تصاویر دروس بود که براساس مقوله های فعال و غیر فعال توسط فرمول ویلیام رومی تحلیل و شاخص درگیری یادگیرنده در هر مورد مشخص گردید. برای بدست آوردن درصد های فراوانی از نرم افزار اکسل 2013, استفاده گردید. یافته ها ونتایج: ضریب درگیری یادگیرنده در متن, تصاویر و پرسش های کتاب علوم تجربی ششم ابتدایی به ترتیب 1. 06, 0. 47, 0. 95 و ضریب درگیری کل برابر با 0. 82 است و نشان می دهد این کتاب از نظر فعال کردن دانش آموز در وضع مطلوبی می باشد و آنها را به پژوهش دعوت می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اتابک، رضا، بابارحمتی، فاطمه، و اتابک، مرضیه. (1398). تحلیل محتوای کتاب جدید التألیف علوم تجربی ششم ابتدایی به روش ویلیام رومی درسال تحصیلی 96-1395. پویش در آموزش علوم انسانی، 4(14 )، 11-27. SID. https://sid.ir/paper/269510/fa

    Vancouver: کپی

    اتابک رضا، بابارحمتی فاطمه، اتابک مرضیه. تحلیل محتوای کتاب جدید التألیف علوم تجربی ششم ابتدایی به روش ویلیام رومی درسال تحصیلی 96-1395. پویش در آموزش علوم انسانی[Internet]. 1398؛4(14 ):11-27. Available from: https://sid.ir/paper/269510/fa

    IEEE: کپی

    رضا اتابک، فاطمه بابارحمتی، و مرضیه اتابک، “تحلیل محتوای کتاب جدید التألیف علوم تجربی ششم ابتدایی به روش ویلیام رومی درسال تحصیلی 96-1395،” پویش در آموزش علوم انسانی، vol. 4، no. 14 ، pp. 11–27، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269510/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا