مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

778
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

774
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پداگوژی دانش محتوا (PCK) در آموزش زیست شناسی سلولی: زیست شناسی سلولی باید به شکل تجربی تدریس شود

صفحات

 صفحه شروع 12 | صفحه پایان 24

چکیده

 طی 20 سال گذشته, در تمامی سطوح اهداف آموزشی و در تمامی رشته های علوم پایه تغییرات چشمگیری ایجادشده است. امروزه, تأکید از آموختن اصول و حقایق تئوری علمی به توسعه درک عمقی مفاهیم تغییر جهت داده است. تجدید نظر در سازمان کنونی آموزش نیز مدافع دستورالعمل هایی است که با دیدی وسیع بر روی درک یکپارچه چند مفهوم اساسی شاخه های مختلف علوم و به صورت بین رشته ای سرمایه گذاری کرده باشند. چنین تغییراتی مستلزم آن است که معلمان علوم از مفهوم سازی های عمیق برای هدایت تجربی استفاده کنند. این تحول نیاز به تغییر قابل توجهی در رویکرد و نگرش معلمان و دانش آموزان و همچنین در روش ها و تکنیک های موردنیاز برای آموزش گرایش های مختلف علوم؛ ازجمله, زیست سلولی دارد. نیاز واضح در درک چگونگی تعاملات سلولی-مولکولی و تعیین عملکرد این ماشین بسیار پیچیده, زیبایی خاصی دارد که با در نظر گرفتن شکل تجربی آن, حرکت از سطح ساده به یادگیری علمی مفهومی و عملی, به کارگیری یادگیری مبتنی بر حل مسئله, مطالعات موردی و نقشه های مفهومی و بسیاری از روش های دیگر منجر به خلق دنیایی متفاوت در درک مباحث سلولی-مولکولی می شود؛ موضوعی که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علویان، فیروزه. (1396). پداگوژی دانش محتوا (PCK) در آموزش زیست شناسی سلولی: زیست شناسی سلولی باید به شکل تجربی تدریس شود. پویش در آموزش علوم پایه، 3(9 )، 12-24. SID. https://sid.ir/paper/269557/fa

    Vancouver: کپی

    علویان فیروزه. پداگوژی دانش محتوا (PCK) در آموزش زیست شناسی سلولی: زیست شناسی سلولی باید به شکل تجربی تدریس شود. پویش در آموزش علوم پایه[Internet]. 1396؛3(9 ):12-24. Available from: https://sid.ir/paper/269557/fa

    IEEE: کپی

    فیروزه علویان، “پداگوژی دانش محتوا (PCK) در آموزش زیست شناسی سلولی: زیست شناسی سلولی باید به شکل تجربی تدریس شود،” پویش در آموزش علوم پایه، vol. 3، no. 9 ، pp. 12–24، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269557/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button