مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

566
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

662
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت سواد رایانه ای دبیران مقطع متوسطه اول

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 27

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی وضعیت میزان سواد رایانه ای در بین دبیران مدارس دولتی مقطع متوسطه اول شهر خرم آباد انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف, کاربردی و از لحاظ شیوه جمع آوری اطلاعات از نوع توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری این پژوهش, کلیه دبیران مدارس دولتی مقطع متوسطه اول شهر خرم آباد به تعداد 1083 نفر در سال تحصیلی 98-1397 بودند. حجم نمونه با استفاده جدول کرجسی مورگان(1970) تعداد 411 دبیر به روش تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تی یک نمونه مستقل, آزمون رتبه ای فریدمن و تحلیل واریانس یک راهه استفاده شد. ابزار جمع آوری داده های پژوهش, استفاده از پرسش نامه محقق ساخته سواد عمومی رایانه ای بود. نتایج پژوهش نشان داد که به طور کلی دبیران میزان سواد رایانه ای خود را پایین تر از سطح متوسط ارزیابی کردند و مهارت آنان در کاربرد اینترنت و Word بیشتر از دیگر مهارت های عمومی رایانه ای بود. در ارتباط بین میزان سواد رایانه ای با ویژگی های جمعیت شناختی نمونه مورد نظر از جمله جنسیت, سابقه تدریس و مدرک تحصیلی, ارتباط معناداری وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کهریزی، کلثوم، تقوا، محمدرضا، و نظری، سمیرا. (1398). بررسی وضعیت سواد رایانه ای دبیران مقطع متوسطه اول. توسعه حرفه ای معلم، 4(2 (پیاپی 12))، 15-27. SID. https://sid.ir/paper/269618/fa

    Vancouver: کپی

    کهریزی کلثوم، تقوا محمدرضا، نظری سمیرا. بررسی وضعیت سواد رایانه ای دبیران مقطع متوسطه اول. توسعه حرفه ای معلم[Internet]. 1398؛4(2 (پیاپی 12)):15-27. Available from: https://sid.ir/paper/269618/fa

    IEEE: کپی

    کلثوم کهریزی، محمدرضا تقوا، و سمیرا نظری، “بررسی وضعیت سواد رایانه ای دبیران مقطع متوسطه اول،” توسعه حرفه ای معلم، vol. 4، no. 2 (پیاپی 12)، pp. 15–27، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269618/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button