مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

899
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

722
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی رابطه باورهای فراشناختی و خودکارآمدی حرفه ای با صلاحیت حرفه ای دبیران متوسطه شهر الشتر

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 32

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش, شناسایی رابطه باورهای فراشناختی و خودکارآمدی حرفه ای با صلاحیت حرفه ای دبیران دوره دوم متوسطه شهر الشتر بود. جامعه آماری این پژوهش شامل دبیران دوره دوم متوسطه شهر الشتر جمعاً 1442 (886 نفرمرد و 576 نفر زن) بود. با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 306 نفر به عنوان نمونه پژوهش, انتخاب شدند. روش نمونه گیری, تصادفی طبقه ای نسبی بود. ابزارگردآوری داده ها, پرسشنامه باورهای فراشناختی ولز (1997), پرسشنامه خودکارآمدی شرر و همکاران (1982) و پرسشنامه صلاحیت های حرفه ای معلمان ملایی نژاد (1391) بود. جهت تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون های کولموگروف-اسمیرنوف, ضریب همبستگی پیرسون, و آزمون t و تحلیل رگرسیون) استفاده شد. نتایج نشان داد ارتباط باورهای فراشناختی و خودکارآمدی حرفه ای با صلاحیت حرفه ای دبیران, مستقیم و معنادار است. همچنین بین خودکارآمدی حرفه ای, باورهای مثبت درباره نگرانی, و باورهای صلاحیت شناختی با صلاحیت حرفه ای دبیران, رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد؛ ولی رابطه مهارناپذیری و خطر افکار منفی, اطمینان به حافظه, و نیاز به مهار افکار با صلاحیت حرفه ای دبیران, معکوس و معنادار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفری، سیده سمیرا. (1397). شناسایی رابطه باورهای فراشناختی و خودکارآمدی حرفه ای با صلاحیت حرفه ای دبیران متوسطه شهر الشتر. توسعه حرفه ای معلم، 3(3 )، 19-32. SID. https://sid.ir/paper/269626/fa

    Vancouver: کپی

    صفری سیده سمیرا. شناسایی رابطه باورهای فراشناختی و خودکارآمدی حرفه ای با صلاحیت حرفه ای دبیران متوسطه شهر الشتر. توسعه حرفه ای معلم[Internet]. 1397؛3(3 ):19-32. Available from: https://sid.ir/paper/269626/fa

    IEEE: کپی

    سیده سمیرا صفری، “شناسایی رابطه باورهای فراشناختی و خودکارآمدی حرفه ای با صلاحیت حرفه ای دبیران متوسطه شهر الشتر،” توسعه حرفه ای معلم، vol. 3، no. 3 ، pp. 19–32، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269626/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button