مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

9,493
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

8,175
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مزیت ها و محدودیت های کلاس های چندپایه براساس تجارب زیسته معلمان کلاس های چندپایه

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 74

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف شناسایی محدودیت ها و مزیت های کلاس های چندپایه براساس تجارب زیسته معلمان کلاس های یادشده استان کرمانشاه و ارائه راهکارهای افزایش اثربخشی تدریس در این کلاس ها به شیوه کیفی اجرا شده است. جامعه آماری در این پژوهش, کلیه معلمان کلاس های چندپایه استان کرمانشاه در سال 97-1396 بود که از بین آن ها, معلمان باسابقه و باتجربه تدریس در کلاس های چندپایه, 12 نفر به روش هدفمند انتخاب شدند و از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته, داده های مورد نیاز, جمع آوری شد. داده ها پس از مقوله بندی و تجزیه و تحلیل, مجدداٌ با ارائه به مصاحبه شوندگان اعتباریابی و مورد استنتاج قرار گرفت. نتایج نشان داد که تمام مزایای اعلام شده از قبیل امکان استفاده دانش آموزان پایه های بالاتر و پایین تر از تدریس سایر پایه ها, تثبیت یادگیری از طریق هم یاری معلم, توسعه مهارت های اجتماعی و ارتباطی و. . ., در تمام مناطق مشاهده شده و در سایر تحقیقات نیز مورد تأیید قرار گرفته است. محدودیت هایی مانند کمبود زمان برای تدریس و مشکلات کنترل کلاس نیز عام و مورد تأیید تحقیقات در تمام دنیا بوده؛ اما بخش قابل توجهی از محدودیت ها ناشی از شرایط نظام آموزشی ایران, مانند سیستم 3-3-6 است که از یک طرف, تعداد پایه در یک کلاس را افزایش داده و از طرف دیگر, حضور دانش آموزان دختر و پسر پایه ششم که در اوج بحران بلوغ قرار دارند, مشکلات بیشتری را در خصوص پیشگیری از برخی آسیب ها و کنترل کلاس, ایجاد کرده است. عدم توجه به ضرورت تجهیز این کلاس ها به ابزارهای فناوری, ضعف انتخاب راهبران آموزشی, و محدودیت های اقتصادی و اجتماعی خانواده ها از دیگر محدویت هاست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی، محمدصادق، و غفوری، خالد. (1397). مزیت ها و محدودیت های کلاس های چندپایه براساس تجارب زیسته معلمان کلاس های چندپایه. توسعه حرفه ای معلم، 3(2 )، 59-74. SID. https://sid.ir/paper/269636/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی محمدصادق، غفوری خالد. مزیت ها و محدودیت های کلاس های چندپایه براساس تجارب زیسته معلمان کلاس های چندپایه. توسعه حرفه ای معلم[Internet]. 1397؛3(2 ):59-74. Available from: https://sid.ir/paper/269636/fa

    IEEE: کپی

    محمدصادق کریمی، و خالد غفوری، “مزیت ها و محدودیت های کلاس های چندپایه براساس تجارب زیسته معلمان کلاس های چندپایه،” توسعه حرفه ای معلم، vol. 3، no. 2 ، pp. 59–74، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269636/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button