مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,681
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,969
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ضرورت بکارگیری رویکرد آموزش معلم پژوهش محور در تربیت معلم

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 110

چکیده

 امروزه میزان علاقه مندی به آموزش معلم پژوهش محور در بین محققان تربیت معلم و جوامع اجتماعی تربیتی درحال افزایش است. آموزش با کیفیت بالا, بر توجه به اهمیت آموزش معلمین از سطح ابتدایی تا آموزش سطوح توسعه حرفه ای جهت کمک به به روز رسانی دانش معلمین, عمق بخشیدن به درک آنها و پیشرفت مهارتهایشان متمرکز شده است. هدف از رویکرد مبتنی بر پژوهش توسعه فرایندهای تفکر آموزشی معلم است. در این رویکرد, مدرسه یک محیط کار ایستا نیست که معلم دانش آموزان را برای آموزش و پرورش آماده سازد, پویایی بیشتری برای تاکید بر توسعه ومدیریت خود معلم لازم است. هدف اصلی در آموزش معلمان مبتنی بر رویکرد پژوهشی تولید معلم فکور است. معلمان باید برنامه مطالعه ای داشته باشند که دارای ساختار آموزشی سیستماتیک باشد و دانش آموزان باید از این فرصت برای استدلال عملی, تصمیم گیری و حل مشکلات آموزشی استفاده کنند. به عنوان نتیجه, اجرای برنامه های توسعه حرفه ای که بر اساس تئوری طراحی شده اند, کافی نیست. برای داشتن بهترین نتیجه, نیاز به توسعه تجربیاتی است که بر اساس شواهد کاری ایجاد میشود. در این مقاله ما رویکرد آموزش پژوهش محور را به عنوان موضوع اصلی سازماندهی آموزش و پرورش معلمین مورد بحث قرار خواهیم داد

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احسانی تیلمی، سلما، زارعی کیاسری، ابراهیم، و سیدحسینی، مریم. (1395). بررسی ضرورت بکارگیری رویکرد آموزش معلم پژوهش محور در تربیت معلم. نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)، 2(3 )، 97-110. SID. https://sid.ir/paper/269658/fa

    Vancouver: کپی

    احسانی تیلمی سلما، زارعی کیاسری ابراهیم، سیدحسینی مریم. بررسی ضرورت بکارگیری رویکرد آموزش معلم پژوهش محور در تربیت معلم. نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)[Internet]. 1395؛2(3 ):97-110. Available from: https://sid.ir/paper/269658/fa

    IEEE: کپی

    سلما احسانی تیلمی، ابراهیم زارعی کیاسری، و مریم سیدحسینی، “بررسی ضرورت بکارگیری رویکرد آموزش معلم پژوهش محور در تربیت معلم،” نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)، vol. 2، no. 3 ، pp. 97–110، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269658/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button