مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

813
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه تاریخ و فلسفه علم در تربیت معلم فکور علوم

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 24

چکیده

 برنامه های درسی کنونی معلمان علوم در ایران, به دلیل تأثیر گرفتن از رویکردهای دیسیپلین محور در آموزش علم و نیز درگیر نکردن تعلیمات تربیتی با محتوی تدریس, از تربیتِ معلمانی فکور عاجز است. در این مقاله ضمن تصریح این دو اشکال جدی, از نوعی دانش جدید در تعلیمات این معلمان سخن گفته می شود که در صورت ورود به برنامه درسی, می تواند این خلأ را از بین ببرد. این دانش جدید که «تاریخ و فلسفه علم» نامیده می شود و امروزه مورد توجه و اقبال جهانی واقع شده, چیست و چگونه می تواند در برنامه درسی معلمان نقش بازی کند؟ بخش اصلی این مقاله به دنبال پاسخ گفتن به این دو سؤال اساسی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفاری، شهریار. (1395). جایگاه تاریخ و فلسفه علم در تربیت معلم فکور علوم. نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)، 2(4 )، 3-24. SID. https://sid.ir/paper/269674/fa

    Vancouver: کپی

    غفاری شهریار. جایگاه تاریخ و فلسفه علم در تربیت معلم فکور علوم. نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)[Internet]. 1395؛2(4 ):3-24. Available from: https://sid.ir/paper/269674/fa

    IEEE: کپی

    شهریار غفاری، “جایگاه تاریخ و فلسفه علم در تربیت معلم فکور علوم،” نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)، vol. 2، no. 4 ، pp. 3–24، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269674/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button