مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

797
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

605
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش برنامة درسی پنهان در دینداری از دیدگاه معلمان ابتدایی شهرستان مسجدسلیمان

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 86

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش برنامة درسی پنهان در دینداری ازدیدگاه معلمان ابتدایی شهرستان مسجدسلیمان در سال تحصیلی1396-97 انجام شده است. پژوهش ازنوع کاربردی و ازلحاظ روش توصیفی-همبستگی است. جامعة آماری به تعداد 372 و 215 نفر برای نمونة آماری به روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای انتخاب شد. پرسشنامه های استاندارد برنامة درسی پنهان تقی پور و غفاری (1388) و دینداری خدایاری فرد و همکاران (1388) با ضریب پایایی 91/. و 95/. به-ترتیب برای گردآوری داده ها استفاده شد. درخصوص روایی پرسشنامه ها ازنظر متخصصان و برای تحلیل داده ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شد. نتایج نشان می دهد مؤلفه های برنامة درسی پنهان (ساختار فیزیکی مدرسه, جوّ اجتماعی مدرسه, روابط موجود در مدرسه, فناوری اطلاعات و ارتباطات و سازکار تشویق و تنبیه) با دینداری رابطة مثبت و معنادار دارند. نتایج همچنین نشان می دهد 7/35 درصد از تغییرات دینداری ناشی از تأثیر مؤلفه های برنامة درسی پنهان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نظری، خسرو، و صالحی، پروانه. (1397). نقش برنامة درسی پنهان در دینداری از دیدگاه معلمان ابتدایی شهرستان مسجدسلیمان. نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)، 4(6 )، 57-86. SID. https://sid.ir/paper/269679/fa

    Vancouver: کپی

    نظری خسرو، صالحی پروانه. نقش برنامة درسی پنهان در دینداری از دیدگاه معلمان ابتدایی شهرستان مسجدسلیمان. نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)[Internet]. 1397؛4(6 ):57-86. Available from: https://sid.ir/paper/269679/fa

    IEEE: کپی

    خسرو نظری، و پروانه صالحی، “نقش برنامة درسی پنهان در دینداری از دیدگاه معلمان ابتدایی شهرستان مسجدسلیمان،” نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)، vol. 4، no. 6 ، pp. 57–86، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269679/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button